De dag na de dag ervoor. Gisteren is mijn premiumsetje aan een grondige inspectie onderworpen door 2 mannen. Ze hadden hele mooie muziek meegenomen, veelal mij onbekend dus maar even de cd-titels opgeschreven. Het was meer een M&G dan een verkoop, waren voor mij geen bekende maar wel via-via bekende zeg maar. Ik moet eerlijk zeggen, het klonk allemaal heel erg goed, ging weer twijfelen aan mijn keuzes.... Ze waren ook erg enthousiast over de speakers ("waar heb je je sub staan?", die heb ik dus niet
), mooi in balans, geluid kwam goed los en er was een prima staging. Echt heel enthousiast! Waren de ProAc's zwart geweest ipv cherry dan waren ze ingepakt en meegenomen. Nu is alleen de premiumset in de laadbak van de nieuwe Mercedes C-klasse meegenomen, paste niet eens zonder de bank naar voren te klappen, rare auto.
Een tijdje geleden heb ik mijn PM-15/SA-15 1 op 1 vergeleken in stereo met de SR7005/UD7006, ik hoorde toen weinig tot geen verschil terwijl ik erg enthousiast was toen ik de PM-15S2 net gekocht had. Ik snapte er weinig van maar heb toen de knoop doorgehakt om iets anders te gaan doen. Heb het eerst geprobeerd met een andere eindbak aan de SR7005 (o.m. een Chord SPM800) maar dat werkte ook niet helemaal. Gisteren dus de premiums weer aangesloten en dat klonk werkelijk fantastisch, zoals ik het niet vaak eerder thuis heb gehoord. Ze stonden nu anders opgesteld, stevig op een tafel ipv een beetje wankel in de te kleine kast, zal dat het dan geweest zijn? Gistermiddag weer wat muziek gedraaid op de surroundset en dat was minder, een stuk minder (wel via Spotify over Airplay, is ook niet ideaal). Dus daar gaat mijn eerdere beleving!
Conclusie: mijn ProAc's zijn fantastische speakers en mijn gehoor is niet zo stabiel
. Toch ga ik verder op het pad van de actieve speakers, ik hoop dat dat een goede keuze gaat zijn!
O ja, weet iemand nog een betaalbare phono pre met gelijkwaardige kwaliteit aan de PM-15S2? Zie ook de aanleiding van dit topic.