Tikje bij inschakelen sr6003 tik over rechter speaker

Gestart door thomasvissering, november 06, 2014, 18:33:34

Vorige topic - Volgende topic

thomasvissering

Hello!
Lang lang geleden eens een keer wat gepost hier, maar terug van weg geweest... Goed teken want blijkbaar is mijn marantz probleemloos. Is... Was!
Sinds een week of wat heb ik bij het inschakelen van de versterker een tik over de rechter speaker. Dit op het moment dat je het relais in de versterker ook hoort "aan" tikken. Paar seconden na de power knop te hebben ingedrukt. Heb me wezenloos gezocht op het internet maar een eenduidig antwoord kan ik niet vinden. Ik heb alles losgetrokken van de receiver behalve voeding en speaker kabels, alle bronnen die ook maar een beetje in de buurt staan ook van de spanning afgehaald.. Het gaat niet weg. Als ik het volume dicht draai op de versterker dan is het tikje niet weg, maar zet ik hem harder dan is de tik ook harder. Het is geen knal of zo maar meer een felle tik. Ook opstarten met een andere bron ingesteld (radio,cd,dvd) haalt niks uit. Als ik de versterker dan weer uit zet en dan meteen weer aan dan is het weg. Het lijkt dus terug te komen nadat de versterker een nacht heeft uit gestaan. Alsof hij intern langzaam ergens spanning opbouwt en dan bij aanzetten "ontlaadt"  via het speaker draad. Hij speelt nog gewoon prima. Versterker staat overigens in bi-wire aangesloten als zijnde stereo opstelling. Iemand enig idee of tips wat dit kan zijn? En is dit schadelijk voor mijn jbl zuiltjes?
Alvast bedankt voor je evt. reactie!
Groeten Thomas

QuattroNL

Als je hier (rechtsboven) zoekt op bijv. 'tik inschakelen' dan krijg je al enkele hits die jouw probleem beschrijven incl mogelijke oplossingen.
Lees die svp eerst even door  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

thomasvissering

thomasvissering

Goedemorgen!
Heb gezocht op de trefwoorden en kom inderdaad verhalen tegen die enigszins overeenkomen. Een oplossing die zelf te doen is haal ik er niet echt uit. Het komt mijn inziens op revisie uit, of zie ik dat verkeerd? Ik woon in Alphen aan den Rijn, is er een reparateur bij mij in de buurt? En wat zijn de kosten bij benadering? Ik twijfel of ik ga repareren of upgraden naar een goede stereo versterker. Mijn speakers hebben meer in hun mars.
Groeten Thomas

MauZ

Ben geen reparateur maar woon ook in Alphen aan de Rijn...Wellicht dat ik er een blik op kan werpen.
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

thomasvissering

Hey mauz,

Op de eerste plaats bedankt voor je voorstel. Mijn buurman heeft er ook heel veel verstand van maar is ook geen reparateur. Hoezeer ik je aanbod waardeer vrees ik dat er echt een techneut naar moet kijken....
Nogmaals bedankt!

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*