Marantz SR7007 en tv kijken. (kan de reciever uit blijven staan?)

Gestart door Ramniv82, november 06, 2014, 09:04:49

Vorige topic - Volgende topic

Ramniv82

Ik heb een vraag waar ik nog veel googlen niet meer uitkom, ik hoop dat jullie dit misschien weten.

Ik heb sinds gister een set-up box van KPN, nu is het zo dat ik alles via mijn reciever heb lopen (ps4, mediaspeler en dus ook de kpn box) en er maar 1 hdmi kabel naar mijn tv gaat. (samsung hu7500). Nu zou ik graag willen dat ik het geluid gewoon over mijn tv speakers wil en ik mijn reciever uit kan laten staan als ik tv wil kijken, kan dit?

Oftewel, is het mogelijk om tv te kijken met geluid over mijn tv speaker zonder dat ik de reciever aan hoef te zetten. (en dan wel maar 1 hdmi kabel naar de tv heb lopen)

Ik hoop dat jullie een goed idee hebben.

Gertjan Verboon

John123

Gewoon de KPN Mootorola via hdmi aansluiten op je receiver, en van je receiver de HDMI naar de tv. In het receiver setup menu, kies: video -> hdmi setup -> "hdmi doorgeven" aanzetten. Nu kan je ook tv kijken als de receiver op standby staat (inclusief audio).

massy72

Verhaaltje hierboven klopt wel, alleen de reciever pakt alleen de laatst bekeken bron in die stand.
Dus als jij s'avonds via je setup box hebt zitten kijken en je wilt de volgende dag je ps4 geluid via de tv laten lopen,dan gaat dit niet lukken.
De receiver kiest alleen het laatst doorgevoerde signaal of een vast benoemd signaal van 1 bron.