Driade 80 / b speaker, krakende woofer en nu helemaal kapot

Gestart door Stijndef, november 05, 2014, 16:55:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Stijndef

Beste forumleden,

Ik heb thuis 2 mooie vloerstaanders staan van driade (type 80/b) met een NAD c356 (beetje vloeken in de kerk, sorry!!  :-D) en nu heb ik sinds kort wat problemen met de woofers hiervan.

Het begin met mijn rechter speaker die begon te kraken, dit bleek de woofer te zijn. Even de speakers verwisseld om uit te sluiten dat het niet de versterker was en inderdaad de woofer kraakte nog steeds. Niet veel later stopte hij er helemaal mee en ik krijg hem niet meer aan de praat.

We zijn ondertussen een paar weken verder en nu begint ook ineens de woofer van de werkende speaker te kraken, precies hetzelfde als zoals het bij de andere speaker ging. Heb de ook even verwisseld van speaker aansluiting (van a naar b) en ik merk geen verschil dus ik gok dat het aan de speakers ligt.

Ik wil ze gaan verkopen want ik ga nieuwe aanschaffen maar ik baal er wel ontzettend van dat ze nu beide in 3 weken tijd kuren vertonen, eigenlijk zo'n beetje sinds ik de nieuwe NAD heb.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Tijdens het googlen kwam ik op dit forum terecht dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel! Alvast bedankt!

Maus

De conussen kunnen gaan hangen waardoor de spreekspoel aan gaat lopen. Soms helpt het om de woofers ondersteboven in de kast terug te bouwen, maar als die ene al niet meer werkt is de spoel waarschijnlijk kapot nu..

RHK

 :yes: Chris Rutgers van Hepta repareert ze!  http://www.hepta.nl/  Even vrijblijvend prijsopgave vragen?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stijndef

Citaat van: RHK op november 05, 2014, 20:05:41
:yes: Chris Rutgers van Hepta repareert ze!  http://www.hepta.nl/  Even vrijblijvend prijsopgave vragen?

Top, bedankt! Ga hem even een belletje geven!