Retro platenspeler Ricatech via SR7008?

Gestart door Carlo, november 02, 2014, 16:10:24

Vorige topic - Volgende topic

Carlo

Hallo allemaal,

Ik ben nog altijd wel gecharmeerd van het vinyl en heb nu van het merk Ricatech diverse music-centres gezien. Mooie retro uitvoering en met diverse mogelijkheden; dus ook voor elpees.

Nu heeft het type wat ik o.a. gezien heb een "line -in" aansluiting. Dit zegt mij niet veel, maar wat ik probeer te achterhalen, is of het kan worden aangesloten op mijn receiver SR7008.

Hoop dat iemand me kan helpen.

THX

AkTeVox

Een platenspeler kan je aansluiten op de 7008 via de phono ingang. Vraag is of die  Ricatech een line-out heeft, zo ja zal je hem moeten aansluiten via een gewone line-in (mediaplayer/aux). Verwacht niet te veel van die fancy retro "spulletjes". Voor het geld dat je uitgeeft aan die  Ricatech heb je een prima 2de handse draaitafel.  :wink:

renes59

Wat AkTeVox zegt zou ik doen. Laat die Ricatech in de winkel staan en koop een fatsoenlijke draaitafel, daar heb je plezier van. Een 2e hands Dual of Thorens dan heb je wat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.