Advies gevraagd PM14

Gestart door andriessen, oktober 27, 2014, 14:42:51

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 28, 2014, 16:36:03
Met alle respect Marco, maar wat wil het zeggen dat jij zelf een luidspeakerbouwer bent? Welke waarde moeten wij daaraan hechten? Wat wil het zeggen dat jij geen verband ziet tussen resolutie en ls.?
Leg eens uit wat resolutie met luidsprekers te maken heeft ?
Ik ben het in de luidsprekerbouw documentatie nog nooit tegengekomen .

edit:
Om je vraag je beantwoorden ,
Als luidsprekerbouwer heb je te maken met parameters , zonder dat kan je met geen goed fatsoen een luidspreker bouwen , en ja daar hoort ook meet en rekenwerk bij .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Met alle plezier wil ik mijn definitie van resolutie delen met jou, nadat jij mijn eerste twee vragen hebt beantwoord :yes:.

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 16:44:46
Leg eens uit wat resolutie met luidsprekers te maken heeft ?
Ik ben het in de luidsprekerbouw documentatie nog nooit tegengekomen .

TurboMarco

Ik heb mijn posting aangepast .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Jij herhaalt dat je luidspeakerbouwer bent, geeft aan dat jij daarbij van doen hebt met verschillende parameters, waarbij ook meet en rekenwerk hoort; wat wil dat zeggen? Welke waarde moeten wij daaraan hechten?

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 16:50:20
Ik heb mijn posting aangepast .

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 28, 2014, 16:59:03
Jij herhaalt dat je luidspeakerbouwer bent, geeft aan dat jij daarbij van doen hebt met verschillende parameters, waarbij ook meet en rekenwerk hoort; wat wil dat zeggen? Welke waarde moeten wij daaraan hechten?
Dat resolutie niet in het handboek voor luidsprekerbouw voorkomt .

Kijk als ik online naar bouwverslagen kijk heb ik op mijn scherm de keuze uit schermresolutie tot en met 1920x1080 .

edit:
Vermoedelijk geldt de term resolutie als een subjectieve waarneming , in dat geval doe ik daar niet aan mee .
Wel heb ik in dat geval nog een passende quote gevonden van iemand van het buurforum  :-D
CiteerEn ik heb nog een vraagje waar je me misschien mee kunt helpen.

Mijn auto viel laatst ineens terug van 3434 naar 2453 rijnlandse ooien per decibel. Ik heb de falanges laten nakijken maar die voldeden keurig aan hun waardes van 3335 picobello dus daar kan het niet aan liggen.
Het verbruik is ook toegenomen van 12 naar 16 handjes vol per stukje. Tevens heb ik de indruk dat de resolutie van de voorste guichelaar met zo'n 4 Volt per emmer is gedaald.

Wat kan dat zijn? Ik hoor graag of je me hiermee kunt helpen.

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

CiteerJij draait altijd op oorlogsterkte.
Dat is een foute aanname , nu heb ik het geluid meer op de achtergrond lagere resolutie staan  :-)

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Die quote is iig. grappig :-D.

Ik vat jouw punt betreft resolutie echt wel Marco :yes:, maar jij bent zelf ook slim genoeg om te bedenken hetgeen Jowa in dit geval, er mee bedoelt. Of betreft dat een onjuiste aanname  :-P.

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 17:04:38
Dat resolutie niet in het handboek voor luidsprekerbouw voorkomt .

Kijk als ik online naar bouwverslagen kijk heb ik op mijn scherm de keuze uit schermresolutie tot en met 1920x1080 .

edit:
Vermoedelijk geldt de term resolutie als een subjectieve waarneming , in dat geval doe ik daar niet aan mee .
Wel heb ik in dat geval nog een passende quote gevonden van iemand van het buurforum  :-D

TurboMarco

Citeerresolutie en PRAT.
Dus jij snapt dit wel ?

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Ik denk te weten hetgeen Jowa ermee bedoelt te zeggen. Maar dat is een aanname.

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 17:30:06
Dus jij snapt dit wel ?

xander32

... en wat is de ts., dhr. Andriessen ermee opgeschoten  :roll:.

Heeft u antwoord op uw vragen gekregen? Bent u er wat mee op geschoten?

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 28, 2014, 17:40:29
Ik denk te weten hetgeen Jowa ermee bedoelt te zeggen. Maar dat is een aanname.
http://www.encyclo.nl/begrip/prat

http://www.encyclo.nl/begrip/resolutie

Zullen we het daar dan bij houden ?

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Wat mij betreft  "nee  :no: "  indien het ls. betreffen, zoals door Jowa bedoelt en  "ja  :yes: "  wanneer het geen hifi/ht gerelateerde zaken (wat is dat "hifi/ht"  :wink:) betreft.

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 17:48:58
http://www.encyclo.nl/begrip/prat

http://www.encyclo.nl/begrip/resolutie

Zullen we het daar dan bij houden ?

TurboMarco

:-D
De zoekfunctie van dit forum levert wel structurele gebruikers op die "resolutie" uit de context weten te rukken  :yes:

hello
PRAT is (ik ben er achter na speurwerk) een bedenksel van Naim , en dat staat volgens Naim voor Pace, Rhythm and Timing  :-P
Verder dan een paar volgelingen die dergelijke vage kretologie gebruiken om hun subjectieve bevindingen te staven ben ik nog niet tegengekomen  .
Gelukkig voldoet mijn eigen gear aan DIDRC .

Ik ga zo nog even naar mijn piemel kijken  :schater:

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

En, heeft dat jou nog iets goeds opgeleverd? Ben je tot nieuwe inzichten gekomen?   :-D

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 23:58:12
:-D
De zoekfunctie van dit forum levert wel structurele gebruikers op die "resolutie" uit de context weten te rukken  :yes:

hello
PRAT is (ik ben er achter na speurwerk) een bedenksel van Naim , en dat staat volgens Naim voor Pace, Rhythm and Timing  :-P
Verder dan een paar volgelingen die dergelijke vage kretologie gebruiken om hun subjectieve bevindingen te staven ben ik nog niet tegengekomen  .
Gelukkig voldoet mijn eigen gear aan DIDRC .

Ik ga zo nog even naar mijn piemel kijken  :schater:

xander32

Beste A., jij bent in het bezit van een zeer groot goed, iets waar het op dit soort fora onder vele leden aan ontbreekt; tevredenheid.

"Erg tevreden met de huidige set" lees ik.
Een set is een keten met verschillende schakels. Iedere wijziging van schakel kan/zal het eindresultaat beïnvloeden. Daarom zou ik als ik u was, in alle tevredenheid blijven genieten van uw huidige set :yes:.

Citaat van: andriessen op oktober 27, 2014, 14:42:51
Hallo ,
Ik ben in het bezit van een marantz PM14 waar ik erg tevreden mee ben.
Echter heb ik als luidsprekers 'slechts' een paar KEF 103.2 waar je natuurlijk geen versterker van 1000 euro voor nodig hebt om die aan te sturen.
Dus ik zit te twijfelen om wat anders te kopen en deze weg te doen.
Ik ben tevreden met de KEF speakers en denk niet dat ik snel wat anders zou kopen.
Een marantz 1200 lijkt me wel wat , ga je er veel op achteruit ? Ik vind het niet erg om wat kwaliteit in leveren want als het goed klinkt dan klinkt het goed.
Of wat zijn andere geïntegreerde versterkers van marantz die aan te raden zijn voor max 500,- ?
Een 1060 vind ik wat te licht.
Of zal ik de PM14 gewoon houden ?