NXT Exciter panels

Gestart door TurboMarco, oktober 24, 2014, 14:33:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Jammer dat me engels niet best is.

Doet me aan Technics denken
Citeerhttp://www.niji.or.jp/home/k-nisi/afp1000.html

TurboMarco

Ik ben er nog niet zo bekend mee welke fabrikanten dit principe gebruiken , dus Technics maakte ze ook al  :-)

Verder heb ik flatpanels gezien van Elac, Pioneer, en wharfedale.

Ik denk dat ik volgende maand een paar Visaton exciters ga aanschaffen , leuk project weer voor de wintermaanden .
http://www.visaton.com/en/industrie/koerperschall/ex45s_8.html
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: TurboMarco op oktober 25, 2014, 11:38:15
Ik ben er nog niet zo bekend mee welke fabrikanten dit principe gebruiken , dus Technics maakte ze ook al  :-)
In het verleden, maar wat ik ervan weet waren het platte konussen die zo stijf mogenlijk waren.

NXT werkt net iets anders.


CiteerIk denk dat ik volgende maand een paar Visaton exciters ga aanschaffen , leuk project weer voor de wintermaanden .

Ik denk dat je hiermee heel leuk kan spelen, zeker als je meet apparatuur hebt.

Op het zelfbouw forum maakt iemand een band tweeter, echt leuk om te zien hoe dat tot stand komt.

TurboMarco



Nu zie ik het , de Technics panelen werken volgens het piston(zuiger) principe .
Het gebruikte materiaal met honingraatstructuur lijkt mij wel uitermate geschikt voor NXT technologie .

De NXT panelen lijken mij voor HT doeleinden juist interessant aangezien deze onopvallend te integreren zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)