Hoi,
ik heb echt heel graag hulp.
Ben al dagen bezig mijn systeem optimaal te krijgen. Helaas is dit niet heel succesvol.
Nu is het huwelijk tussen mij en mijn apparatuur niet heel goed, laat ik dat vast vertellen.
Ik bezit een SR 5004. Daarop heb ik een x-box, een BD 6004 (dacht ik) en een media speler aangesloten. Alles via 1 HDMI naar de televisie. Als ik een van de apparaten aanzet en de juiste "stand" kies op de receiver dan heb ik beeld op de televisie en geluid (wel slecht, zie verderop) uit mijn surround systeem.
De televisie (Philips) zit met een optische verbinding aangesloten op een SONOS playbar.
Daarnaast heb ik een SONOS connect. Door de aanschaf van mijn connect heb ik alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten. Het was eerst een rommeltje namelijk.
Daarbij loop ik echter tegen een aantal problemen aan.
Ten eerste krijg ik mijn speakers niet meer goed. Ik heb een Harman Kardon set. Deze bestaat uit 4 kleine speakers, een center en een subwoofer. Op basis van een oudere post heb ik de speakers aangesloten. Dit zorgt er echter voor dat ik momenteel echt een "pet" geluid heb. Kan iemand mij vertellen welke speaker ik waar aansluit?
Ik heb de center onder de televisie hangen. Een kleintje links voor in de kamer, een kleintje rechtsvoor in de kamer en een kleintje links en rechts achter. De subwoofer zit in de paarse aansluiting aangesloten.
Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om de gestreamde muziek van het SONOS systeem via de receiver over mijn HK speakers te spelen. Ik heb voor de optische uitgang 3 gekozen. Hierin zit een coaxiale snoer die met de Sonos connect verbonden is. De optische uitgang heb ik aan de DSS toegewezen dmv het menu.
Maar helaas, het werkt neit. Ik lees overal dat het een peulenschilletje moet zijn. Het kost mij echter zeer veel tijd en het levert vooral veel frustratie op.
Hopelijk is mijn verhaal duidelijk en wil iemand mij helpen.
GreetZ