pre-out vs sw-out

Gestart door Zep, oktober 10, 2014, 09:44:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Een subwoofer aansluiten op je stereo versterker gaat via je pre-out met 2 kabels. Tegenwoordig bestaan er ook stereo versterkers die een subwoofer-out aansluiting hebben, met 1 kabel naar je sub dus.

Heeft een aparte subwoofer-out geluidstechnisch voordelen of is het alleen "gewoon" makkelijker?
Weet niet precies hoe dit dus technisch in elkaar zit....
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Maurice

Ik gok dat het makkelijker is. Er zijn genoeg subs op de markt die volgens mij ook alleen één enkele kabel inslikken (dus geen stereo), dus dan hoef je niet met verloopjes te pielen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Het voordeel van een pre-out met twee uitgangen is dat je stereo hebt , een enkele uitgang is altijd mono .
Veel subwoofer versterkers hebben immers ook een stereo pre-out met cross-over voor de satellieten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Dank voor jullie antwoorden.

Citaat van: TurboMarco op oktober 10, 2014, 10:54:40
Het voordeel van een pre-out met twee uitgangen is dat je stereo hebt , een enkele uitgang is altijd mono .
Veel subwoofer versterkers hebben immers ook een stereo pre-out met cross-over voor de satellieten .

Is een subwoofer niet altijd mono?  :|
Hoe zit dan dan precies als ik vragen mag?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Een subwoofer is dus niet altijd mono , een subwoofer versterker met een l-r ingang verwerkt dus een stereo signaal , ook als de sub maar 1 woofer heeft .
Dit is gedaan om een stereo paartje luidsprekers erop aan te sluiten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)