NR1604 twee vraagjes over DLNA en audioinstellig

Gestart door Cruise, oktober 06, 2014, 13:56:00

Vorige topic - Volgende topic

Cruise

Hallo!
Bijna een jaar naar volle tevredenheid de eigenaar van een NR1604. Maar toch zit ik met een paar (kleine) kwesties. Sinds kort lukt het niet meer om audiobestanden van mijn Synology NAS middels de app op mijn smartphone af te spelen op de versterker. Tenminste, niet meer middels het DLNA protocol. Het lukt nog wel via Airplay. Iemand een idee? De NR1604 hangt in een bekabeld netwerk met fixed ip.

Daarnaast valt het me op dat de versterker de audio op sommige momenten beïnvloedt. Bijvoorbeeld wanneer er in een muzieknummer een intermezzo zonder beat en bas voorkomt, dan lijkt het alsof de versterker hier het volume flink omhoog krikt, en wanneer er weer beat en bas in het nummer komt, dan knijpt hij alles weer dicht. Dit gebeurt ook bij films. Explosies etc worden afgeknepen.

Gebruik de Marantz icm een Harman/Kardon 5.1 surround set.

fjdewolf

Hallo Cruise,
Ik heb zelf een NR1602 gehad in combinatie met een Synology NAS. Het eerste probeem dat je hebt komt mij echter niet bekend voor.
Het tweede probleem dat je aankaart is volgens mij op te lossen door geen gebruik te maken van Dynamic Volume, een instelling op je receiver. Deze instelling zorgt er voor dat harde geluiden worden geknepen.
Succes.
Florus Jan
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

Cruise

Ah, thanks! Die dynamic volume deed het 'm inderdaad. Nu even uitvogelen hoe de verschillende ingangen worden voorversterkt en een genormaliseerd startvolume te vinden.