Marantz 3250B 170DC 2100 5010B

Gestart door HAL9000, oktober 02, 2014, 22:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb  weer  een een  heel  set  van  eind  jaren 70  binnen.  16 jaar  stil  gestaan,  eindversterker  schakelde niet meer in,  en  voorversterker  was  de   balans  knop  afgebroken  :x  Ik  heb  gelukkig  nog  een  1122DC  voor  de  sloop  staan.  Heel  de  eindversterker  uitgebrand, echter nog  wel een  goede  balans  potmeter  pompom
De  foto's


Ik  heb allebei  de  fronten  even los  gemaakt  en vergeleken Heb  de  schuifpotmeter  omgebouwd  naar  de  3250.  Aantal  weerstand klopte  niet.  Gelukkig  was  het  niet moeilijk  het  schuif gedeelte  te  veranderen.


Alle  elko's  zijn vervangen,  de  To220  voeding  torren ook.  En  alle  print bindingen  door gesoldeerd  en schoon gemaakt.



alle  oude  meuk.

compleet  en 100%  werkend.  pompom

De  170DC


zo  heb ik  ze  echt  het liefst,   origineel niet aan gekloot en vies.

allebei  de  kanalen nog  de  originele  Toshiba's


protect/peak  en de  eindversterkers  los.


beide  kanalen niets  verbrand, wel  veel  rotte  tin bindingen.  En de  differentieel  versterkers  waren  behoorlijk  verlopen.  Heb  de  nodige  klein signaal  tor  verwijderd  en  een bias  modificatie  uitgevoerd.

andere  kanaal  is  warmer  geworden??  vreemd.


nieuw  relais, nieuwe  elko's  alle  rotte  torren  weg  en alles  vertint.




Ik heb  ook de  combo  buffer  elko vervangen.  Ik vertrouw  die  dingen  niet meer.




De  2100  tuner.
Niet  veel  over  te  zeggen  alle  elko's  en 1  voeding  tor.  ook  gelijk alle  lampjes  vervangen.  Ontvangt  als  de  beste.





Deze  tuner  precies!  word gebruikt  In  2216B 2226B 2238B 2252B


oude  meuk.






Ik  blijf me  altijd verbazen  hoe  goed  dit  set  klinkt  wanneer  alles  gereviseerd  is. 

Trouwens  1180DC  = 3250 170DC  :evil:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#1
Dit is zeker een goede set wanneer in goede staat.
Ik doe deze nooit weg in ieder geval!

Heb je het deck niet afgeregeld?

Ik heb vrij recent ook nog zo'n set op de tafel gehad waarbij de 3250B  één en al storingen vertoonde en kats versleten was. :-o

170 ook maar minder erg.
Desalniettemin beide stevig aangepakt.  8-)



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op oktober 02, 2014, 23:02:03
Dit is zeker een goede set wanneer in goede staat.
Ik doe deze nooit weg in ieder geval!

Heb je het deck niet afgeregeld?

Ik heb vrij recent ook nog zo'n set op de tafel gehad waarbij de 3250B  één en al storingen vertoonde en kats versleten was. :-o

170 ook maar minder erg.
Desalniettemin beide stevig aangepakt.  8-)

Ja   Ik heb een  3200  gehad  zoals  dat,  alles  was  kapot. 
De  5010B  heb ik  voorzien van nieuwe  snaren  en schoongemaakt.  Die  zachte  permalloy  is niks meer.  Het  klinkt  nog  wel  redelijk  Maar niet  hoog meer.  Ik heb een  5220  die  veel  helderder  klinkt maar  die  is  ferriet. 
Sony  kop  is  dat. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Mooi werk Hall.
Gelukkig is dat cola blik ook eruit en staan er nu 2 condensators voor de plaats erin.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *