audyssey probleem sr5007

Gestart door zund_appie, september 30, 2014, 08:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zund_appie

geachte forumgasten
ik heb 3 weken geleden een sr5007 (en ud5008) nieuw aangeschaft
met de audyssey ingesteld en dat verliep prima
maaaaar nu heb ik een paar andere frontspeakers en wou de setup opnieuw inlezen
als ik de audyssey start dan zie je de luisterposities (1 t/m 8) niet meer verschijnen in de luisterruimte
wel het plaatje met de speakers maar niet de cijfers 1 t/m 8
ik weet dat 1 de hoodluisterpositie is, maar of nummer 2 nu 60cm naar links of naar rechts moet is weet ik niet
het rare is ook als ik op internet google dan zie ik bij marantz op de site staan dat nummer 2 links op de bank is
en bij de site van http://www.audyssey.com/ staat nummer 2 juist naar rechts
ik zou graag van alle 8 stappen willen weten waar de mic zou moeten staan
wie kan mij vertellen welke volgorde ik aan moet houden? en zou het een software probleem kunnen zijn en zou fabrieksinstellingen (reset) dit probleem eruit kunnen halen? maar dan nog is de vraag waarom marantz links begint en audyssey.com rechts begint!
ik heb met het aansluiten eerst de firmware update gedaan, en daarna de eerste audyssey meting en dat ging goed
groetjes arno
SR5008 UD5007
Magnat Vector Needle, Monitor Supreme Sub 201A
VDH Bay C5 Interlinks
Monster Cable XI Speaker Cable
Ghent Audio Canare Subwoofer Cable

Maurice

Apart, lijkt mij raar dat Marantz dit tov de standaard Audyssey software zou wijzigen. Misschien dat @Perfect_audio hier uitsluitsel over kan geven?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Perfect_audio

Hoi,

Linksom of rechtsom, het maakt niet uit.
De eerste meting is de belangrijkste. Die doe je op je primaire luisterplaats.
Hier worden bepaald:
- afstand (vertraging)
- niveau
- fase
- achtergrondniveau
Daarna doe je de vervolgmetingen. Iedere keer een stukje (minimaal 40 cm) opschuiven op en rond de luisterpositie(s). Audyssey bepaalt naar aanleiding van de resultaten hoe de gegevens gegroepeerd worden en berekent de correctiefilters.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

jeffkef

is het raadzaam alle metingen te doen? of volstaan bijvoorbeeld 4 metingen ook?
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Perfect_audio

Citaat van: jeffkef op oktober 03, 2014, 09:42:39
is het raadzaam alle metingen te doen? of volstaan bijvoorbeeld 4 metingen ook?

Het is niet alleen raadzaam alle metingen te doen, het is een must!
Hoe meer gegevens, des te beter de correctie.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

jeffkef

akkoord , dan toch maar eens alles stappen doorlopen.
welke punten zijn dan raadzaam?
het zijn geloof ik 7 metingen maar wij zitten maar op 1 deel van de bank ,
1e meting is zoiezo op de ``sweetspot`` alle andere gewoon daaromheen?
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

BCUS


http://youtu.be/okyNlhJ3Hvo


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

BCUS

Dit gaat je helpen. Zeker mbt de afstand van mic en rugleuning bank etc. Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

zund_appie

mooi filmpje, maar valt het dan niemand op dat (ook na het zien van in dit filmpje) dat de setup van audysey bij marantz in het spiegelbeeld gebeurt?
toch raar of niet?
SR5008 UD5007
Magnat Vector Needle, Monitor Supreme Sub 201A
VDH Bay C5 Interlinks
Monster Cable XI Speaker Cable
Ghent Audio Canare Subwoofer Cable

Maurice

Citaat van: zund_appie op oktober 08, 2014, 17:07:32
mooi filmpje, maar valt het dan niemand op dat (ook na het zien van in dit filmpje) dat de setup van audysey bij marantz in het spiegelbeeld gebeurt?
toch raar of niet?
Tja, maar zoals perfect_audio zegt, het maakt blijkbaar niets uit hoe je het doet. En gezien zijn ervaring met Audyssey geloof ik hem op zijn woord!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Spikes25

Citaat van: Maurice op oktober 08, 2014, 17:29:12
Tja, maar zoals perfect_audio zegt, het maakt blijkbaar niets uit hoe je het doet. En gezien zijn ervaring met Audyssey geloof ik hem op zijn woord!



Ik sluit me helemaal bij jou aan, ik heb echt gouden tips gehad van Ron.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley