SACD afspelen (geen geluid)

Gestart door ckuhl, september 21, 2007, 23:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ckuhl

Hallo,

Ik heb Brothers in Arms op SACD, maar ik krijg er geen (digitale) uit..

speler: Marantz 6500
receiver: SR 8500

(beide hebben SACD ondersteuning..)

Ik krijg "No data" te zien op de receiver..

alle dvds etc doen goed in 5.1 ook..

Wie kan me helpen.

Als ik de 7.1 Channel selecteer hoor ik ook niets:(

Maurice

Dat kan kloppen, want volgens mij is er voor SACD geen digital out codering.
Wil je toch SACD afspelen, dan moet je alle analoge uitgangen (5.1 of meer) apart aansluiten op je versterker/receiver.

Indien ik abuis ben, aub direct corrigeren, want ik heb zelf geen SACD of multichannel!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ckuhl

Via CD Selector op receiver-> analoog krijg ik wel geluid.. maar is analoog.. dus dit is gewoon de "CD" output?? of is dit wel SACD..

SACD symbool staat wel op de speler áctief!


Maurice

Citaat van: ckuhl op september 21, 2007, 23:22:18
Via CD Selector op receiver-> analoog krijg ik wel geluid.. maar is analoog.. dus dit is gewoon de "CD" output?? of is dit wel SACD..

SACD symbool staat wel op de speler áctief!
Jep!
Voor zover ik weet is dan de weergave analoog wel SACD, maar dan alleen stereo. Wil je multichannel, dan moet je de overige kanalen ook verbinden! Probeer maar eens uit met dropveters die je ongetwijfeld wel ergens hebt liggen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ckuhl

Citaat van: Maurice op september 21, 2007, 23:26:46
Jep!
Voor zover ik weet is dan de weergave analoog wel SACD, maar dan alleen stereo. Wil je multichannel, dan moet je de overige kanalen ook verbinden! Probeer maar eens uit met dropveters die je ongetwijfeld wel ergens hebt liggen.

Bedankt!
Ik dacht dat SACD puur digitaal was joh..
Muziek is nog altijd stereo.. dus 5.1 vind ik wat onzinnig.. leuk voor films natuurlijk;-)


D.A.R.R.Y.L.

Uitgifte van een sacd signaal via een digitale output kan helaas niet.
Dat je receiver SACD aankan, zal betrekking hebben op de vergrote bandbreedte van je receiver.

Stadium III

Je dient je Dv 6500 analoog aan te sluiten dmv 6 interlinks als je SACD Multi channel wilt hebben
Je dient die dan op de 7.1 ch input aan te sluiten en hier dan de reciever op te zetten als je Multi channel wilt beluisteren

Wil je geen Multi channel dan kun je dmv 2 intelinks ook de 7.1 ch input aansluiten maar dan selecteer je aux 2 op de reciever

Verder kan alleen de 6500 SACD's omzetten tot geluid en je 8500 wordt alleen maar dan als "eindversterker" gebruikt

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ckuhl

Bedankt voor jullie heldere antwoorden!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4