de marantz 2216 bromt nog na recap

Gestart door Robbb, september 21, 2014, 21:56:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Robbb

Hallo techneuten


Ik heb hier n marantz 2216 staan met alleen links n harde brom Op de speaker terminals rechts is dood naar n recap brommen deze nog steeds ik heb nog geen idee waar ik ong moet zoeken

De potmeters werken zekeringen zijn heel  alleen totaal geen geluid zowel op aux tape out en tuner


Iemand n idee ???


SB_Marantz

#1
Sowieso een ground probleem.
Beide kanalen dood en een vette brom dus?
Dat wordt tracen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Een brommetje of echte luidsprekerslopende brom? DC is het in ieder geval. Heb je de afvlak condensators ook vervangen (voedingscaps).

Ik zou als de kanalen dood zijn eerst het defect gaan opzoeken. Begin bij het eind. Zijn de output transistoren nog goed ?

SB_Marantz

Vergeet ook niet dat dit een asymmetrische cap coupled amp is.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Heb een 2216 hier nog niet eerder gehad. Dus de opbouw ken ik verder niet.

Maar lukraak recappen in de hoop dat je defect weg is, is niet de weg. Eerst defect verhelpen en vanaf een goede basis verder opknappen.

bas focal marantz

Citaat van: thanatos op september 21, 2014, 23:29:45
Een brommetje of echte luidsprekerslopende brom? DC is het in ieder geval. Heb je de afvlak condensators ook vervangen (voedingscaps).

Ik zou als de kanalen dood zijn eerst het defect gaan opzoeken. Begin bij het eind. Zijn de output transistoren nog goed ?
Citaat van: SB_Marantz op september 21, 2014, 23:34:31
Vergeet ook niet dat dit een asymmetrische cap coupled amp is.
Citaat van: thanatos op september 21, 2014, 23:43:40
Heb een 2216 hier nog niet eerder gehad. Dus de opbouw ken ik verder niet.

Maar lukraak recappen in de hoop dat je defect weg is, is niet de weg. Eerst defect verhelpen en vanaf een goede basis verder opknappen.

Zo spraken de 2 wijzen.

Normaal zijn het de 3 wijzen maar nummer 3 heeft zich nog niet uitgesproken.

HAL9000

Hallo  Hier  ben ik   :-P

centrale  brom  kan  bij deze  versterker  ook een  defecte  transistor  zijn. Er  zit  een  9 MM  2scxxxx die  door  het lijm dat  er op  de  elko's  werd  gesmeerd  nu  ook oxidatie  hebben.  Die  rot  kan naar binnen lopen.
Heb je  alle  elko's  vervangen?  Komt  er  wel  geluid  uit  de  speakers?  heb je  de  bias  gemeten  wellicht  staat  dat  te  hoog. 

Kijk ook  even voor  een klein  brom  kaboutertje naast  de  trafo.  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!