Dolby atmos

Gestart door RHK, september 21, 2014, 18:57:14

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Citaat van: Cornelis1921 op september 22, 2014, 17:54:45
...en ik luister in zwart/wit... ;-) byebye
Tja Cor, dan zijn we inderdaad weer terug waar het begon, stereo, hetgeen ook lekker klinkt met de juiste speakers.  Experimenteren met HT is toch wel prettig . Zoals jij geniet van een goed klassiek concert, geniet ik bijv. in 5.1 van een concert van Maroon 5. En dan is er nog 7.1 of 9.1 of 11.2 en dan nog Atmos...........  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Het is leuk dat er op dit topic gelijk reakties komen. Op mijn eigenlijke vraagstelling over de update is nog geen direkt antwoord. Op HTForum.nl wordt het Dolby atmos onderwerp ook besproken en daar beweert men dat Marantz wel iets met een update gaat doen?  Typisch dat dat daar wel duidelijker wordt en hier eigenlijk niet.  stupid
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

WilliamB

Zelf kijk en luister ik naar 5.1 of 7.1, en heb zelfs twee front high boven het scherm hangen.
Moet er wel bij vertellen, dat mijn vrouw blij was dat ik ging verkassen naar de omgebouwde garage. En dat is luxe,
want niet iedereen kan zoveel luidsprekers kwijt.

De meest nieuwe film worden al uitgebracht in 7.1, en dat verschil hoor ik wel mits goed gemixt.
Zang moet wel uit de center komen in plaats van de achterluidspreker  violent1

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: RHK op september 22, 2014, 20:35:08
Het is leuk dat er op dit topic gelijk reakties komen. Op mijn eigenlijke vraagstelling over de update is nog geen direkt antwoord. Op HTForum.nl wordt het Dolby atmos onderwerp ook besproken en daar beweert men dat Marantz wel iets met een update gaat doen?  Typisch dat dat daar wel duidelijker wordt en hier eigenlijk niet.  stupid
Zolang de D&M Group weigert dit forum te sponseren zal er door de leden ervan waardevolle informatie worden achter gehouden. :-D clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RHK

Onderwerp
SR7008: Dolby Atmos upgrade

Discussiethread
Reactie Via e-mail (DENON Customer Support) 24/09/2014 01:20,

Op dit moment is er nog geen sprake om een Dolby Atmos upgrade te bieden voor modellen die niet deze zomer uitgekomen zijn. We zouden op dit moment ook niet kunnen zeggen of dit überhaupt gaan komen.

Onze excuses voor het ongemak

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support

Dit kreeg ik als antwoord, wordt dus gewoon niks  violent1  puke.

jowa

Als het softwarematig niet kan, komt het er niet.

Maar als het beschikbaar komt, ga je er dan gebruik van maken?

RHK

Citaat van: jowa op september 24, 2014, 16:38:55
Als het softwarematig niet kan, komt het er niet.

Maar als het beschikbaar komt, ga je er dan gebruik van maken?

Dan wil ik er zeker mee experimenteren.

AndreC

Heb zelf de SR7007, ik denk dat het software matig wel zou kunnen.
Maar ik geef de hoop op dat ze dit in een update stoppen.

De mensen lekker maken en ze op die manier verplichten over te stappen naar de SR7009.
Het is en draait allemaal om het geld, gebruikers wie zijn dat. Oja, die gekken die ieder jaar de nieuwe kopen omdat wij hun voor de gek houden.

Neem xt32, de SR7007 heeft wel de pro optie. Dus hij kan makkelijk xt32 aan.
Raar hé dat ze ook zoiets niet in een update verwerken.
Is toch ook niet te doen om als normale gezinsburger ieder jaar een nieuwe te kopen.
Kijk maar eens naar de prijzen die je nog maar voor de SR7007 krijgt bij een verkoop.
En te bedenken dat destijds de SR7007 €1199 kostte (1,5 jaar geleden), was nergens goedkoper te koop.
Ik vind dit echt heel slecht van Marantz.
Nu de SR7009 er al is lijkt het net of ik in het bezit ben van een oud apparaat, dit terwijl het een dijk van een receiver is, kan werkelijk alles wat ik ook maar wil en dat in 1 apparaat.
Maar omdat het alleen een geld kwestie is stoppen ze bv xt32 en atmos niet in een upgrade.

Nee ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt, heb eigenlijk best hele goede zin.
Maar aan zoiets als dit kan ik me zelfs in een goede bui behoorlijk aan irriteren.

Als je als merk vooruitstrevend wil zijn moet je in mijn ogen ook klanten een beetje tegemoet komen, en niet hun het gevoel geven van koop ieder jaar een nieuwe, leg minimaal €500 iedere keer bij anders loop je achter.
Maak dan nog meer onderscheid in de merken, Denon en Marantz is ja van de zelfde eigenaars.
Dat Marantz duurder is op zich nog niet zo'n ramp, maar geef er dan ook wel iets meer services of hoe je het wil noemen voor terug.
Ik heb een Denon AVR3312 gehad, ik speel graag hard, ieder zijn ding, maar als hij op mijn volume na 13 min thermisch uitvalt is er bij mij de lol van af.
Dus honderden bijgelegd voor een bijna gelijksoortige Marantz.
Die wordt wel warm, maar lang niet zo warm als de Denon, en valt ook niet thermisch uit, en dat op het zelfde volume.
En voor die honderden euro's extra verwacht ik dan wel net wat meer dan dat hij niet thermisch uitvalt.

Voorbeeld:
Wil je dus wat Marantz wil bijblijven dan had het dus €2199 gekost op 1,5 jaar.
€1199 aanschaf SR7007, €500 voor de SR7008 omdat je graag XT32 had gehad, oké €400 betalen voor een pro-meting door Ron was ook een optie. Maar laten we dit maar even buiten beschouwing laten.
Nu komen ze met Atmos hoppa weer €500 bijleggen voor de SR7009.
Vindt toch veel geld hoor in een tijdsbestek van 1,5 jaar.

Zo ben mijn ei weer even kwijt.  byebye
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

Ik kijk daar net iets anders tegenaan.

Ik heb marantz linksnlaten liggen de afgelopen 5 jaar in ht land. Want ik vond de sr' achter lopen op onkyo. Als ik voor de keuze stond kon ik voor weinig geld een 2de hands onkyo kopen met audyssey xt32 terwijl de nieuwste duurdere sr dat nog niet eens had.

Er is voor mij in al die tijd niets relevants bij gekomen op ht gebied, geen reden voor upgrade bij onkyo of marantz. Terwijl er inderdaad elk jaar modellen bijkomen met niets schokkends extra's.

Tot nu toe. Atmos is de eerste grote nieuwe codec sinds dtshd/ddtrhd.

En nu loopt in mijn ogen marantz gelijk of zelfs voor.
Onkyo heeft adsy laten vallen voor een eigen systeem. Geen idee wat ik daar aan heb+ atmos
Marantz blijft adsy xt32 gebruiken plus atmos.

Door voor mij wordt dit het moment om over te stappen. Uiteraard niet voor de hoofdprijs. 1 jaar geduld levert je zo 6-7 honderd euro op. Voor 900-1000 euro is de overtsap van onkyo 5008 naar 7009 vrij pijnloos.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

BCUS

Waarom niet een bedrag vragen voor een - grote - update. Dus €50,- en dan de nieuwste software-update. Hier op mijn werk dienen we dat ook te doen om onze Dolbyservers te voorzien van de nieuwste update. Wel vind ik zo een bijbetaling alleen buiten garantietermijn om fair. Binnen de garantietermijn zouden ze die SR's gewoon moeten blijven updaten dus ook met ATMOS.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

Zoldar

Hoe verkoop je dan nog een sr7009?

Dan koop iedereen voor een habbekrats een sr7007 plus upgrade. Ik zou het meteen doen.

jowa

Je zit vaak met licentie kosten indien het softwarematig te implementeren is.
Dolby licenties zijn niet goedkoop.
Mogelijk kan het hardwarematig niet eens.
Hoeveel kanalen vraagt DB Atmos minimaal en zitten deze ook op de 7008?

Vaak is het ook een zaak van vraag en aanbod. Indien een vraag vaak binnen komt kan het best zijn dat Marantz toch een betaalde update uit gaat geven.
Marantz is hierin reactief en Pioneer dus proactief (voor zolang het nog onder Pioneer valt)

Zoldar

Pioneer moet zich waarschijnlijk meer onderscheiden om te verkopen dan marantz.

jowa

bas focal marantz