Heb zelf de SR7007, ik denk dat het software matig wel zou kunnen.
Maar ik geef de hoop op dat ze dit in een update stoppen.
De mensen lekker maken en ze op die manier verplichten over te stappen naar de SR7009.
Het is en draait allemaal om het geld, gebruikers wie zijn dat. Oja, die gekken die ieder jaar de nieuwe kopen omdat wij hun voor de gek houden.
Neem xt32, de SR7007 heeft wel de pro optie. Dus hij kan makkelijk xt32 aan.
Raar hé dat ze ook zoiets niet in een update verwerken.
Is toch ook niet te doen om als normale gezinsburger ieder jaar een nieuwe te kopen.
Kijk maar eens naar de prijzen die je nog maar voor de SR7007 krijgt bij een verkoop.
En te bedenken dat destijds de SR7007 €1199 kostte (1,5 jaar geleden), was nergens goedkoper te koop.
Ik vind dit echt heel slecht van Marantz.
Nu de SR7009 er al is lijkt het net of ik in het bezit ben van een oud apparaat, dit terwijl het een dijk van een receiver is, kan werkelijk alles wat ik ook maar wil en dat in 1 apparaat.
Maar omdat het alleen een geld kwestie is stoppen ze bv xt32 en atmos niet in een upgrade.
Nee ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt, heb eigenlijk best hele goede zin.
Maar aan zoiets als dit kan ik me zelfs in een goede bui behoorlijk aan irriteren.
Als je als merk vooruitstrevend wil zijn moet je in mijn ogen ook klanten een beetje tegemoet komen, en niet hun het gevoel geven van koop ieder jaar een nieuwe, leg minimaal €500 iedere keer bij anders loop je achter.
Maak dan nog meer onderscheid in de merken, Denon en Marantz is ja van de zelfde eigenaars.
Dat Marantz duurder is op zich nog niet zo'n ramp, maar geef er dan ook wel iets meer services of hoe je het wil noemen voor terug.
Ik heb een Denon AVR3312 gehad, ik speel graag hard, ieder zijn ding, maar als hij op mijn volume na 13 min thermisch uitvalt is er bij mij de lol van af.
Dus honderden bijgelegd voor een bijna gelijksoortige Marantz.
Die wordt wel warm, maar lang niet zo warm als de Denon, en valt ook niet thermisch uit, en dat op het zelfde volume.
En voor die honderden euro's extra verwacht ik dan wel net wat meer dan dat hij niet thermisch uitvalt.
Voorbeeld:
Wil je dus wat Marantz wil bijblijven dan had het dus €2199 gekost op 1,5 jaar.
€1199 aanschaf SR7007, €500 voor de SR7008 omdat je graag XT32 had gehad, oké €400 betalen voor een pro-meting door Ron was ook een optie. Maar laten we dit maar even buiten beschouwing laten.
Nu komen ze met Atmos hoppa weer €500 bijleggen voor de SR7009.
Vindt toch veel geld hoor in een tijdsbestek van 1,5 jaar.
Zo ben mijn ei weer even kwijt.