Goedemorgen,
Gisteren heb ik het mooie apparaat UD5007 aangeschaft. Trots bij thuiskomst sluit ik hem aan op mijn Marantz SR5006 d.m.v. een HDMI kabel. Ik koppel hem aan de uitgang BD (Blu-Ray Disc), en zie tot mijn verbazing dat ik geen beeld krijg. Dus ik koppel hem los en steek de HDMI kabel in een andere uitgang (AUX dit keer), en warempel ik heb beeld. Vreemd genoeg kan ik met de knop "surround" op de afstandsbediening maar kiezen uit een aantal mogelijkheden en zie dat DTS cinema niet tot de mogelijkheden behoort. Dit heb ik ook geprobeerd bij uitgang GAME en hier geeft ie vervolgens weer andere geluidsopties.
Mijn vraag: kan het zo zijn dat er maar een maximaal aantal uitgangen mogelijk zijn (waarom zitten er dan zoveel uitgangen op vraag ik me dan af), en hoe komt het dat de audio keuzes ook nog eens veranderen? Ik heb de volgende apparaten aan mijn versterker hangen:
- UPC
- Playstation 3
- Mediaplayer Eminent
- En nu dus de Blu-Ray speler UD 5007
Tv is verbonden via ACR
Alvast hartelijk bedankt voor alle antwoorden. Ik zou het namelijk erg zonde vinden (en ook uiterst irritant) dat ik iedere keer wanneer ik of via de mediaplayer of de blu-ray speler iets wil kijken, ik de HDMI's moet verwisselen.
Kan ik de UD5007 ook op een andere manier verbinden waardoor er wel meer apparaten aan gekoppeld kunnen worden?
Met vriendelijk groet,
Dick van Meijgaard