Versterker [Marantz SR5004] kapot ?

Gestart door mikeyboy, september 01, 2014, 19:27:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mikeyboy

Beste leden,

Ik ben al een hele tijd in bezit van de versterker van Marantz (de SR5004 als ik mij eigen niet vergis)
Nu heb ik een probleem.

Ik heb de set al weken niet meer aangezet.

Nu doet het volgende probleem op :

Ik druk de versterker aan op de power knop, gaat de standby knop aan zoals het hoort.
Dan druk ik hem verder aan met de afstandsbediening, maar hierna schiet de versterker met een klap (geluid is te horen via de boxen) uit, en knippert de standby knop achter elkaar.
Druk je hem hierna met de afstandsbediening aan dan doet die het gewoon weer (1 keer gehad dat die hetzelfde truukje herhaalde)

Ik had al her en der wat infomatie gelezen, dus ik heb de kabels nagelopen, zitten er goed in. Nergens beknelde kabels of iets dergelijks.
Ook ergens een tip gelezen om de boxen van de versterker halen om te kijken of het apparaat het zelfde vertoond.

Zo gezegd : de kabels uit de boxen gehaald (de kabels zitten nog "wel in de versterker, maar niet in de boxen" en doet de versterker precies hetzelfde, knalt weer terug op standby en gaat knipperen.

Ik heb het boekje (nouja, de dikke van dalen is er niks bij!) bijgepakt, en hier staat vermeld dat ik de set waarschijnlijk voor repartatie moet sturen..

Ik ben benieuwd of hier kenners zijn die dit probleem bekend voorkomen.

Hartelijk dank.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

mikeyboy

#2
Yes, dat dacht ik al ja, POD.

Kan gemaakt worden, wat zijn de kosten ongeveer ?
De set is nu 4 jaar oud.

Overigens heb al vanaf het begin, als ik de versterker helemaal aandoet dat je alle boxen hoort ploffen als het waren, hetzelfde geld als ik de set uit zet op standby. (Zet hem altijd eerst op standby uit en daarna op de knop om hem helemaal af te sluiten)

MauZ

Nee niet kapot.. ( Niet direct )

Kheb het ook een keer gehad. Je moet een bepaalde combinatie op het frontpaneel van de SR indrukken en vasthouden. Weet ff niet welke combo. Een soort reboot zeg maar.
Ging bij mij in 1 keer goed en sinds dien geen probleem meer.




*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

MauZ

Ik heb ff gegoogled...

Kwam het onderstaande uit 2010 tegen toevallig afkomstig van dit forum!.. hello
Een reply van Xplod.. :-D

Is het proberen waard...

Alles terug connecteren ... let dus ook goed op mogelijke speaker-kortsluitingen ... schakel de versterker aan ... de rode led knippert nog steeds en druk daarna tegelijk de knoppen  "surround mode + exit + clear" op het front-panel in.

Als alles wat meezit moet de versterker uit protect mode komen en hierbij niks van zijn instellingen verloren hebben.
Doet ie het niet meteen ..... wachten en wat later opnieuw proberen.
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

DansaN

#5
Citaat van: mikeyboy op september 01, 2014, 19:27:46
Zo gezegd : de kabels uit de boxen gehaald (de kabels zitten nog "wel in de versterker, maar niet in de boxen" en doet de versterker precies hetzelfde, knalt weer terug op standby en gaat knipperen.
Probeer eerst eens alle aansluitingen los te halen van de receiver.
Dus alle kabels los van de receiver zodat enkel nog de stroomkabel is aangesloten.
Er kan immers ook sluiting in de luidsprekerkabel zitten (en sluiting betekent dat er ook stroom door de kabel kan wanneer er geen luidspreker aangesloten is).

Als nu bij inschakelen nog steeds de receiver in de beveiliging schiet, ligt het aan de receiver.
Wanneer er nu geen problemen zijn, zit er kortsluiting in een van de aansluitingen.

mikeyboy

Citaat van: MauZ op september 01, 2014, 19:49:48
Ik heb ff gegoogled...

Kwam het onderstaande uit 2010 tegen toevallig afkomstig van dit forum!.. hello
Een reply van Xplod.. :-D

Is het proberen waard...

Alles terug connecteren ... let dus ook goed op mogelijke speaker-kortsluitingen ... schakel de versterker aan ... de rode led knippert nog steeds en druk daarna tegelijk de knoppen  "surround mode + exit + clear" op het front-panel in.

Als alles wat meezit moet de versterker uit protect mode komen en hierbij niks van zijn instellingen verloren hebben.
Doet ie het niet meteen ..... wachten en wat later opnieuw proberen.


Yes gedaan, en inderdaad hij schiet niet meer uit.
Helaas ben ik alle settings kwijt!
Krijg 0,0 geluid uit mijn boxen wat ik ook doet.

Marantz is leuk, als je er verstand van heb ,en geen leek zoals ik..

MauZ

Oei.. Bummer!
En nu? Misschien heeft iemand anders nog een tip.

Gaandeweg leer je...  ;)
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

QuattroNL

Citaat van: mikeyboy op september 03, 2014, 18:42:12
Yes gedaan, en inderdaad hij schiet niet meer uit.
Helaas ben ik alle settings kwijt!
Krijg 0,0 geluid uit mijn boxen wat ik ook doet.
Mogelijk een input die nog naar digitaal kijkt terwijl je 'm analoog aangesloten hebt? Zoiets is het meestal.
Gewoon even alles rustig in het menu nalopen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB