De set van BadPritt73

Gestart door BadPritt73, augustus 18, 2014, 23:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadPritt73

Beste muziekliefhebbers

Graag wil ik mezelf even voorstellen.

Reeds aan jonge leeftijd gebeten door de audiobacterie en het hifi virus.
Twaalf jaar geleden uiteindelijk mezelf plezier gedaan met mijn eerste aankoop van wat beter audiospul.

Onlangs beslist mijn oude set wat up te graden met enkele nieuwe Marantztoestellen.

Ik hoop via dit forum ideeën uit te wisselen met gelijkgestemde zielen. (hardware en software)


Vriendelijke groeten, enjoy the music!


Oh ja, mijn huidige apparatuur:

Marantz PM-11S3
Marantz NA-11S1
Arcam CD-73
B&W CDM-7NT

Marantz PM-7200
Denon DVD-2910
Denon AVR-2105
B&W CDM-1NT

Interlinks: Siltech MXT "New-York" + Van den Hul "The Rock"
Luidsprekerkabels: Kimber 8PR
USB-kabel: WireWorld "Ultraviolet"




WilliamB

Welkom op dit mooie forum.
Mooie PM11s3  :kwijl:, maar ik zie ook de PM7200.
Twee SETs ?

Veel plezier op het forum, en we zijn hier gek op foto's  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 hello Van harte welkom hier ook namens mij. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Welkom BP (you wish),

Mooie set zo op schrift, maar een paar smaakvolle foto's van de set en diens omgeving zou helemaal fantastisch zijn  :yes:.




TTIWWP TTIWWP TTIWWP TTIWWP

QuattroNL

Welkom hier!

En wat een (stereo) set heb je! Zeer bekwijlenswaardige 11 set  :kwijl:
En je 2e set mag er ook zijn, niks mis mee.

Maak maar eens wat mooie plaatjes zou ik zeggen  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

BadPritt73

Hartelijk dank voor jullie verwelkoming

Inderdaad, twee sets zijn het intussen.

Heb geruime tijd terug besloten het surroundverhaal meer en meer af te bouwen ten voordele van stereo.
Ik moet zeggen dat de PM-7200 voor mij nog steeds een dijk van een versterker is.
Soms verrassend goed icm met de compacte CDM-1NT's.
De bedoeling is in de toekomst de Arcam te verhuizen naar set 2 en een nieuwe (SA)CD-speler voor set 1.

Foto van de set zoals gevraagd


darkcoot

*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

Zoldar

Knappe set en mooi rack. Ben je bewust bij de b&w gebleven of heb je upgrade plannen?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

#8
Mooi spul, met heel goed klinkende luidsprekers. Je hebt de juiste serie uit de CDM7 reeks. Er is een opvolger, de 704, maar die klinkt niet beter. ( in mijn oren)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Welkom hier  :yes:

Mooie set heb je staan ,en je begrijpt het gaat om de Muziek  pompom het mooie is van zo,n goede set dat je nog meer kunt genieten van de muziek het is niet nodig een dure set maar biedt wel grote meerwaarde na een drukke dag op het werk even lain back  notworthy in de bank genieten van de mooie klanken en defenitie dynamiek in het geluid  8-)

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Rob46

Onder de indruk!! Echt wel!  :yes:

jowa


xander32

Fraai :yes:.







Een set CDM 7se betrof mijn eerste serieuze ls., waarmee ik echt jaren met veel plezier heb gespeeld.

renes59

#14
Ik speel nu 13 jaar met een set cdm7nt en ben nog niet aan wat anders toe, klinkt nog steeds erg goed. Heb ze wel eens vergeleken met een set 704, dan toch liever de cdm7nt.
Marantz en B&W gaat goed samen, heel wat combinaties van die 2 gehoord en nooit vervelend.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.