audio cd op UD5007

Gestart door Zep, augustus 17, 2014, 20:35:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Mijn audio cd's speel ik op mijn blu-ray speler UD5007 en vraag me af of het beter wordt met een echte cd speler, zoals bv de CD6005?

Hoor je echt een verbetering in geluidskwaliteit of is dit marginaal?

Heb hier totaal geen ervaring mee maar misschien (of juist niet) belangrijk genoeg voor een toekomstige upgrade.







*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Citaat van: Zep op augustus 17, 2014, 20:35:55
Mijn audio cd's speel ik op mijn blu-ray speler UD5007 en vraag me af of het beter wordt met een echte cd speler, zoals bv de CD6005?

Hoor je echt een verbetering in geluidskwaliteit of is dit marginaal?

Heb hier totaal geen ervaring mee maar misschien (of juist niet) belangrijk genoeg voor een toekomstige upgrade.
Kan je je UD niet meenemen naar een winkel waar ze de CD6005 verkopen!
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zep

Citaat van: WilliamB op augustus 17, 2014, 23:01:57
Kan je je UD niet meenemen naar een winkel waar ze de CD6005 verkopen!

Ja, die zou ik mee kunnen nemen...net als mijn versterker, luidsprekers, speakerstands, kabels, het meubilair voor de juiste akoestiek en niet te vergeten mijn vriendin die regelmatig op de achtergrond mijn oorgasme loopt te verstoren!
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Vreemde reactie op een bijdrage van iemand die je tracht te helpen middels een serieus antwoord!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Citaat van: lo op augustus 18, 2014, 09:50:53
Vreemde reactie op een bijdrage van iemand die je tracht te helpen middels een serieus antwoord!

Waardeer het enorm wanneer men tracht te helpen, maar als er uitroeptekens worden gebruikt ipv vraagtekens dan interpreteer ik dat toch net iets anders dan echt serieus.
Bovendien wil ik met mijn antwoord aangeven dat het me niet echt objectief lijkt om, door enkel mijn UD mee naar de winkel te nemen, tot een goed oordeel te komen ivm andere apparatuur, akoestiek etc.

Normaal had ik er knipoog  :wink: bijgeplaatst.....voor de gevoelige teentjes  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Citaat van: Zep op augustus 18, 2014, 11:04:24
Waardeer het enorm wanneer men tracht te helpen, maar als er uitroeptekens worden gebruikt ipv vraagtekens dan interpreteer ik dat toch net iets anders dan echt serieus.
Bovendien wil ik met mijn antwoord aangeven dat het me niet echt objectief lijkt om, door enkel mijn UD mee naar de winkel te nemen, tot een goed oordeel te komen ivm andere apparatuur, akoestiek etc.

Normaal had ik er knipoog  :wink: bijgeplaatst.....voor de gevoelige teentjes  :wink:
Maar an sich is het echt niet gek om in de winkel jouw UD 1 op 1 te vergelijken met een cdp. Dan kan je echt wel de verschillen ervaren.

jazzman

Citaat van: Zep op augustus 18, 2014, 11:04:24
Waardeer het enorm wanneer men tracht te helpen, maar als er uitroeptekens worden gebruikt ipv vraagtekens dan interpreteer ik dat toch net iets anders dan echt serieus.
Bovendien wil ik met mijn antwoord aangeven dat het me niet echt objectief lijkt om, door enkel mijn UD mee naar de winkel te nemen, tot een goed oordeel te komen ivm andere apparatuur, akoestiek etc.

Normaal had ik er knipoog  :wink: bijgeplaatst.....voor de gevoelige teentjes  :wink:

Als je het zo goed weet, waarom stel je die vraag dan...? Je krijgt een inhoudelijk correct antwoord....

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2014, 11:10:19
Maar an sich is het echt niet gek om in de winkel jouw UD 1 op 1 te vergelijken met een cdp. Dan kan je echt wel de verschillen ervaren.

Persoonlijk ken ik hier sowieso geen winkel waar ik met mijn UD zou kunnen aankomen. Dat zou dan ook nog eens een winkel moeten zijn waar ik het evt. zou willen kopen. Ik had beter de vraag anders kunnen stellen; heeft, in het algemeen, een (marantz) stand-alone cd speler meer hoogwaardige audio componenten dan de UD?
Is dat op zich al een upgrade waard of niet echt de moeite?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: jazzman op augustus 18, 2014, 12:06:38
Als je het zo goed weet, waarom stel je die vraag dan...? Je krijgt een inhoudelijk correct antwoord....

Ik geef aan dat ik het niet weet...beweer ik dat ergens van wel dan? Dat ik iets niet objectief vind is iets anders en heb de vraagstelling, zie reactie boven, aangepast om misverstanden te voorkomen.
Dus jazzman, ik zou zeggen...geef jij eens een inhoudelijk correct antwoord (zonder uitroepteken)  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Slechts mijn ervaring kan ik delen; destijds deed mijn CD6002 het iig. een stuk beter dan de Pioneer BD-320 ...


Citaat van: Zep op augustus 18, 2014, 13:06:48
Persoonlijk ken ik hier sowieso geen winkel waar ik met mijn UD zou kunnen aankomen. Dat zou dan ook nog eens een winkel moeten zijn waar ik het evt. zou willen kopen. Ik had beter de vraag anders kunnen stellen; heeft, in het algemeen, een (marantz) stand-alone cd speler meer hoogwaardige audio componenten dan de UD?
Is dat op zich al een upgrade waard of niet echt de moeite?

jazzman

Citaat van: Zep op augustus 18, 2014, 13:26:14
Dus jazzman, ik zou zeggen...geef jij eens een inhoudelijk correct antwoord (zonder uitroepteken)  :wink:
Ik geef altijd inhoudelijk correcte antwoorden, ik zou het zelf uitzoeken, als ik jou was... Heb ik ook gedaan..

De Yamaha CD-S3000 thuis laten komen, om te vergelijken met de Marantz SA-8400 vM. De Yamaha heeft het gewonnen... dus eind van het jaar ben ik foetsie op dit forum..

Succes met je zoektocht!! (Met uitroepteken, want dat meen ik oprecht)

AkTeVox

Gebruik je de UD via hdmi of cinch bij het beluisteren van cd's?
Ik heb eveneens de UD5007 in combinatie met de AV7701/MM7055, klinkt lang niet slecht maar in vergelijk met de CD17 is dit een wereld van verschil. Staar je niet blind want dit vergelijk gaat echt niet op aangezien de CD17 van een heel andere klasse is.  De UD5007 is voor zijn geld een zeer goede speler die bijna alles vreet en leest.  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: jazzman op augustus 18, 2014, 20:45:48

De Yamaha CD-S3000 thuis laten komen, om te vergelijken met de Marantz SA-8400 vM. De Yamaha heeft het gewonnen... dus eind van het jaar ben ik foetsie op dit forum..


stupid notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jazzman

Precies, dan hoef ik dat prive geleuter van die Cornelis ook niet meer te lezen hello pompom pompom hello :schater: notworthy byebye

Cornelis1921

Citaat van: jazzman op augustus 18, 2014, 21:30:58
Precies, dan hoef ik dat prive geleuter van die Cornelis ook niet meer te lezen hello pompom pompom hello :schater: notworthy byebye
:-D :schater: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *