Revisie/reparatie SM-1000 beest.

Gestart door SB_Marantz, augustus 16, 2014, 13:01:51

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Zijn alle zekeringen bij jou thuis niet gesprongen? ;-)))
Op 400 W.

Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

thanatos

Mooi werk weer! die solderingen op de speaker terminals zagen er echt beroerd uit.. Die versterker is inderdaad niet in de beste condities bewaard geweest.

400 Watt.. trok je variac het :-) :-D :-D

Schitterende eindversterker hoor  hello

SB_Marantz

Nog even ter aanvulling wat gemeet gegevens.

Full power test 90 Vac met een stepdown trafo die hier de 100Vac niet haalde maar 95.
90 Vac is wat de Duitsers toendertijd ook meette: Een halve Kw per kanaal @ 8 Ohm.

Verder nog het e.e.a. opgelapt tot in den puntjes.

De eigenaar krijgt nog even een mail over wat te doen met de 4 resterende elco's van 160! Vdc 1500 uF.
Deze zullen niet goedkoop zijn en de vraag is maar of ik er uberhaupt aan kan komen.
De maten zullen niet zo'n probleem vormen denk ik daar deze door de jaren veel kleiner geworden zijn.

Volledige revisie is deze dubbel en dwars waard!!

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op augustus 24, 2014, 21:44:27
Mooi werk weer! die solderingen op de speaker terminals zagen er echt beroerd uit.. Die versterker is inderdaad niet in de beste condities bewaard geweest.

400 Watt.. trok je variac het :-) :-D :-D

Schitterende eindversterker hoor  hello

Nu is deze weer ''toonbaar.''   :-D

Heb 1 kanaaltje wat voorheen voor het ''knal en vuurwerk'' zorgde even extra goed belast.
Ben er van overtuigt dat het wel in orde is.
De fan blijft ook keurig rustig draaien nu...tot 60 graden alvorens op dubbele snelheid te knallen.

Deze was inderdaad in een redelijk beroerde staat en er zitten flink wat uren in.

Pfffft we zijn er bijna.  :gaap:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Kijk ff bij RS voor die elco's

SB_Marantz

3 cm dia en 4,5 lang.

Hmmmz  dat wordt opvullen o.i.d.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Citaat van: SB_Marantz op augustus 24, 2014, 18:30:36

Heb jij Marantzen dan?
Zie wel dat je La Scala's hebt....neem je die ook mee?  :-D
Ja ik heb Marantz in meervoud en met die Lascala's wordt het een beetje moeilijk vervoeren in mijn punto. Alhoewel ze wel destijds in een Citroen AX pasten tot verbazing van de vorige eigenaar.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Hier nog even het verhaal omtrent mijn SC-1000.....inmiddels weer bijna 5 jaar geleden:
Tevens is dat ding door mij compleet aangepakt en speelt nog steeds perfecto.

De bijbehorende voorversterker SC-1000 te pakken gekregen.
Blijkbaar een demo model want er staat geen serienummer op de achterkant.
Op de bodemplaat zit een stickertje met de text: June product meeting.
Wel apart!

Helaas was er wel wat in gefrot in de voedingsectie en toen ik de boel ging demonteren bleek waarom deze elco's er op deze manier in waren gezet, netjes ziet er toch anders uit. :laugh:
Ook waren er 2 x 100 Vdc-2200 uF ingezet waar 160 Vdc types in hoorde.

Uiteraard heb ik dit weer opgelost.

Eveneens zat er een stappen potmeter in van Deense makelij maar de originele was ook nog voor handen en ik heb deze er weer ingezet.

Het ding trekt 80 Watt wat best veel voor een pre is.

Voor:

Na:  ;D

Voor mij een perfect duo:

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Laatste hand aan de 1000 gelegd:

De 4 x 160Vdc-1500 uf Elco's vervangen:

De oude verlopen types:

end
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Muziek nu!  hello

Zal blij zijn als ik hem terug heb. Kan ik hem dan eindelijk fatsoenlijk gebruiken en horen wat hij kan.
marantz, what else?