Verschil UD5007 - UD7007

Gestart door blackmolley, augustus 09, 2014, 00:03:55

Vorige topic - Volgende topic

blackmolley

Heren,

Afgezien van de specificaties ... is er een 'hoorbaar' / 'zichtbaar' verschil tussen deze 2 BR spelers ?
Rechtvaardigt dat het prijsverschil van eur 220 ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

pameijer

Ik ben van UD5005 naar UD7006 gegaan en in stereo is er zeker vooruitgang geboekt. Sterker nog, van de week weer eens mijn SA-15S2 met de UD7006 vergeleken, geen enkel verschil waar te nemen. Ik kon snel schakelen, heb enkele CD's dubbel dus een kwestie van andere bron op de PM-15S2. Nada, nikkes, noppes verschil. Zo goed is de UD7006 dus, en de UD7007 ws. ook (alleen heeft die geen analoge 5.1 uitgang  :no:).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

BrunoD

In dit artikel een uitgebreide vergelijking van beide spelers:

http://www.hdfever.fr/2013/02/10/test-marantz-ud5007-ud7007/

Weliswaar in het Frans, maar de plaatjes tonen al veel en google translate kan de rest wel invullen.

blackmolley

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Spikes25

Ik citeer, het gaat over de UD 7007:
De beeldkwaliteit is bijzonder indrukwekkend en schoon maar zal voor de gemiddelde consument niet veel meer bieden dan een goede Blu-ray speler van 300 euro. Heb je echter het juiste en optimaal ingerichte systeem, en een getraind oog dan biedt de UD7007 een nagenoeg perfect plaatje. Op het gebied van audio wordt het verschil echter pas overduidelijk. Hier laat de UD7007 zien waarom de speler de ideale keuze is voor de muziek liefhebber, en de filmliefhebber die ondergedompeld wil worden in films. Heb je een stevig budget en een home cinema systeem waarin een high-end Blu-ray speler niet kan ontbreken, dan is de Marantz UD7007 wat mij betreft een meer dan prima keuze.
Bron:http://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/review-marantz-ud7007-blu-ray-speler/

Laat even weten wat jou is keuze is geworden
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Zoldar

sterker nog, het verschil qua beeld over het algemeen helemaal niets met een blu-ray speler op marktplaats van 60 euro. beeld wordt, als het goed is, gewoon digitaal uitgelezen van het schijfje en aan de tv doorgegeven. En daar vind de beeld processing plaats. de blu ray speler doet niets anders dan data doorsturen.

natuurlijk kun je op een blu ray speler ook avan alles instellen voordat het naar de tv gaat. maar dat is meestal veel minder goed dan wat op je tv zelf zit.

voor geluid kan dat een ander verhaal zijn. sommige hebben een deftige dac plus analoge uitgangen die het beter doen dan de dac in je receiver.

kijk voor de gein naar de tests op avforums. die zeggen eigenlijk over bijn alle blu ray spelers hetzelfde. ze geven het signaal goed 1;1 (90%) door. sommigen verklooien het (1-2%), een paar kunnen een positieve bijdrage hebben.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Spikes25

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden of je al een beslissing heb genomen. En welke speler is het geworden, en waarom.
Ik zit eigelijk met de zelfde vragen. Via de site van Marantz zou ik gaan voor de UD 5005, ik zag geen verschil en het vergelijkingen tabel. De gebalanceerd uitgang kan ik niets mee, een 2e HDMI uitgang, is voor mij ook geen toegevoegd optie.
Het Beeld kwaliteit dat zit wel goed, voor mij van belang is de kwaliteit van het geluid. Ik heb zelf ervaren dat er wel hoorbaar verschillen waarneembaar is tussen diversen cd ( DVD) spelers ( merken). En het is voor mij in de winkels moeilijk (althans in mijn woonplaats) om beide apparaten te vergelijken. Maar ook het merk OPPO spreek mij wel aan.
Maar ik zie al een prijs daling van de UD 7007, misschien een UD 7008 op komst?
― Bob Marley

Flying_High

Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

Spikes25

Ik maak ook gebruik van deze site, maar laat niet de goedkoopste zien.
http://www.apollo.nl/nl/68764/marantz-ud7007-blu-ray-speler-zwart/?pos=1904  dus 599 EURO.

Alleen heb ik mensen die kopen bij Bol.com nooit echt begrepen, over de linie genomen zijn altijd duurder.

― Bob Marley

xander32

Check ook ff de prijsen bij H&C Hifi  :yes:.

Spikes25

Bedankt, ik ben bekend met deze winkel. Kijkende op de site, dan is het even slikken...best aan de prijs,
maar een e-mail doet wonderen.
Maar als er een defect ontstaat dan kan ik afreizen naar het zuiden de land, en dan gaat je gekregen korting in rook op. Ik heb namelijk getwijfeld met mijn huidige SR 7007, gelukkig binnen een straal van 10 km gekocht, want deze
was inderdaad een paar maanden defect.
En ik heb het gehad met een computer, gekocht in A'dam, 150 euro goedkoper dan bij mij in de buurt, uiteindelijk kosten het mij 60 euro parkeergeld, 2,5 snipperdag. Dus ik ben een beetje voorzichtig met dure aankopen
― Bob Marley

pietjepc

Na problemen met mijn UD5005, deze 'gewoon' opgestuurd...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F