Marantz en haar firmware upgrade (mogelijkheden) policy

Gestart door Unducthable, augustus 04, 2014, 09:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Unducthable

Even mijn hart luchten;

Ik ben in het bezit van de SR-7008, ben er niet ongelukkig mee inzake beeld en geluid.

Maar wat ben ik er in gestonken, wat betreft Upgrade en Update; ik had dit moeten weten tenslotte had ik hiervoor een Denon 4308a, en dat was van hetzelfde laken een pak.
Wat scheelt er dan aan, ik geef hieronder een opsomming van tekortkomingen.

1) Een gebrekkige en beperkte besturingapp (Android)
2) Voor Spotify Connect komt geen upgrade, kijk eens naar Pioneer, Yamaha.
3) Geen upgrade naar Dolby Atmos, kijk eens naar Yamaha, Onkyo.

Bron; http://www.twice.com/dolby-atmos-av-receivers-speakers-tap/45846

Dus de volgende keer maar een Japanse Receiver welke in China wordt geassembleerd. :-P
Tenslotte heb ik geen Receiver uit 2004 die ik wil voorzien van de laatste snufjes maar één uit 2014.

Ondertussen ben ik er ook achter dat het belangrijkste luistergebruik bestaat uit DD-DTS-DTS/HD films.
En laat nou juist op dat punt de verschillen tussen al die Japanse AVR's het kleinst zijn.

Sorry D&M, maar dit was de laatste AVR van jullie, over 2 jaar wordt het een Pioneer of Yamaha.
(@Marcel, hopelijk heb jij Pioneer weer opgenomen in jou verkooplijn)

joep

Ja het is treurig gesteld met Marantz software.
Denk dat menige amateur betere kan schrijven.

RHK

 :x en dan maar niet te spreken over de stabiliteit van die software, afgrijselijk. Moet toch wel met enige regelmaat een harde reset doen (stekker eruit en erin).  HLP
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

hchifi.nl

Marantz loopt op de concurrentie voor.. welk van de andere merken had standaard Atmos of upgrade mogelijkheid tot Auro 3d in de nieuwste generaties ??

De SR7008 is een receiver uit half 2013... ook de yamaha's van die tijd hadden geen mogeleikheid tot upgrade naar Atmos.. dat kunnen alleen de nieuwste Yamaha's waar de nieuwste Marantzen dit dus al standaard hebben..

Spotify connect is wel een puntje, maar voor het prijsverschil wat de Marantz goedkoper was dan de Yamaha koop je ze een Sonos bijv...

Pioneer ben ik geen fan meer van..  vind het jammer dat de firma is overgenomen door Onkyo.
Wil je Yamaha kan je ook bij me terecht hoor  :wink: op elk merk is wel iet aan te merken, perfectie bestaat niet.


H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515