Audio streamer NA8005

Gestart door fla-ts, juli 23, 2014, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Citaat van: fla-ts op juli 27, 2014, 20:14:05
pompom welke groepen, singer-songwriters, oude muziek ? pompom
Zal van de week een opsomming doen, ff door m'n albums bladeren. Hare maje is een paar daagjes weg, heb dan tijd zat. Er zit weinig echt ouds tussen :no:.

xander32

Citaat van: xander32 op juli 27, 2014, 20:27:58
Zal van de week een opsomming doen, ff door m'n albums bladeren. Hare maje is een paar daagjes weg, heb dan tijd zat. Er zit weinig echt ouds tussen :no:.

o.a.;
2 Meter Sessies (heb er bijna alles van)
Scott Mathew
Niel Young (toch nog een oudje)
Fink
Bill Fay
Glen Hansard
Chris Jones
David Munyon
The tallest man on earth
...
...

fla-ts

@xander32
inderdaad moeilijk sbt te overtreffen.
Heb de Bluesound Node in huis gehaald, eerste indruk hmm amai knap, maar die amai knap gaat rap vervelen, overheersing .. nodigt niet uit om efkens luider te zetten maar eerder stiller, opdringerig dus.
Als de winkel hem niet terugneemt (ge kent dat he, mailen = geen antwoord / bellen = hij is er niet vandaag)
dan staat hij morgen 2de hands online.
nopompom stupid

xander32

Citaat van: fla-ts op juli 31, 2014, 16:06:15
@xander32
inderdaad moeilijk sbt te overtreffen.
Heb de Bluesound Node in huis gehaald, eerste indruk hmm amai knap, maar die amai knap gaat rap vervelen, overheersing .. nodigt niet uit om efkens luider te zetten maar eerder stiller, opdringerig dus.
Als de winkel hem niet terugneemt (ge kent dat he, mailen = geen antwoord / bellen = hij is er niet vandaag)
dan staat hij morgen 2de hands online.
nopompom stupid
... aan mij ga je die iig. niet kwijt geraken :-).

fla-ts

tuurlijk niet, en de winkel neemt die niet terug hoor, dat is Belgie  violent1, bij jullie in Nederland doen ze daar niet zo moeilijk mee.

xander32

Citaat van: fla-ts op juli 31, 2014, 19:22:45
tuurlijk niet, en de winkel neemt die niet terug hoor, dat is Belgie  violent1, bij jullie in Nederland doen ze daar niet zo moeilijk mee.
Je gaat vast wel een nieuw baasje vinden voor de Node :yes:.

hchifi.nl

Gewoon de node inruilen op een NA8005  :wink:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

fla-ts

frusty ik woon hier niet alleen zunnu  violent1

Heeft er iemand al iets te melden van zijn geluid, nog altijd het belangrijkste he. Als hij mijn Music Fidelity overtreft ben ik er zeker nog voor te vinden.
Ik hou van neutrale zachte klank, geen opdringerig geluid dus.
Tegnwoordig veel bronnen die veel te hoog gaan klinken, bah.

Frederik

@hchifi.nl: De NA8005 overweeg ik als vervanger voor m'n SBT. Ik lees echter iets te veel klachten over de gebrekkige gebruikersvriendelijkheid van de Marantz app.  Heb je een tip voor een andere compatible goede app waarmee alle functies (w.o. streamen v.a. NAS en internet radio) vd NA8005 gebruikersvriendelijker bediend kunnen worden?

fla-ts

Zie:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,12438.0.html

Heb de Pioneer N5 ook thuis gehad, die had een goede dac, maar de bediening tja
zeker als je SBT met LMS gewend bent (zoals ik het was) dan is het zeeeeer moeilijk.
We zijn noal wat gewoon geworden he

Koop een goeie externe dac + afzonderlijke streamer (simple audio / bluesound / enz.)

hchifi.nl

Citaat van: Frederik op augustus 10, 2014, 22:42:28
@hchifi.nl: De NA8005 overweeg ik als vervanger voor m'n SBT. Ik lees echter iets te veel klachten over de gebrekkige gebruikersvriendelijkheid van de Marantz app.  Heb je een tip voor een andere compatible goede app waarmee alle functies (w.o. streamen v.a. NAS en internet radio) vd NA8005 gebruikersvriendelijker bediend kunnen worden?

Voor internetradio werkt de marantz app prima.
Voor het NAS verhaal zou je eventueel met Jriver ofzo de  stream kunnen pushen
Wat ik weet is dat er een nieuwe app word ontwikkeld, deze word zover nu bekend in November ofzo verwacht.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

fla-ts

Ik doe nu verder met mijn Bluesound. Inderdaad voor internet radio viel dat nog mee, maar zou beter zijn met app.
Trouwens cover-art op ipad was eerder middeleeuw van uitzicht, en cover-art van stations die dat tonen was niet te zien.
Wat betreft geluid was hij okee
Jammer, als de nieuwe app beschikbaar zal zijn, denk ik niet nog eens een dagje te mogen uittesten.

Frederik

Faxe

Hoe goed zou de NA 8005 zijn als externe DAC? Heb al een bluesound Node waarover ik wat betreft bediening dik tevreden mee ben. De NA 8005 laat op dit punt wat punten liggen. Als ik nu de Node gebruik als streamer en de NA 8005 heb ik wellicht best of both worlds. Kan via de NA 8005 vanaf mijn Synology NAS dan ook DSD bestanden streamen.

Mocht de marantz app uiteindelijk nog wel wat worden kan ik altijd nog de Node verkopen. De NA 8005 is in vergelijking tot de wat betere DSD dac's niet al te duur als je hem op het goede adres koopt.

Zoldar

Voor het geld van de NA8005 kan je anders een ven de betere DSD dac's kopen. Natuurlijk zit je dan wel met het feit dat je nog een streamer moet vinden. Maar een eenvoudige sbt streamd ook DSD tegenwoordig.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden