Audio streamer NA8005

Gestart door fla-ts, juli 23, 2014, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

fla-ts

Hallo allemaal  pompom ik ben nieuw hier.
Ik wens mijn Squeezebox touth te vervangen, eerst kwam ik bij Bleutouth, Sonos en dergelijke uit maar dat zou 'denk ik' met een BMW rijden op kruiwagenwielen zijn  :schater:.
Nu heb ik ook een Music Fidelity Mdac en begon te denken .. waarom niet een streamer met aansluiting voor mijn MFcdt, er zit toch bijna bij alle streamers een Dac ingebouwd, dan vervang ik meteeen de SBT - de Dac.
Zo kwam ik met mijn dagen en urenlang googlen uit op Marantz NA8005 (Music Fidelity heeft er ook ene maar die kan mij niet bekoren)
Ik zit wel met een aantal vragen
- Ik bedien de squeezebox meestal vanaf een laptop, denk dat dit niet kan met de NA8005, inmiddels al wat van dat idee afgestapt na het zien van de app demo op mijn ipad
- Ik luister veel naar 'Radio Paradise' die ontvang ik op 192mbps en met coverart van het gespeelde nummer/album, is die ok te zien op de Marantz ipad app
- Als ik mijn cd-speler (lezer) kan aansluiten, hoe is de audio kwaliteit van de NA8005 te beschrijven ?
Misschien kan er hier iemand de coverart bij Radio Paradise testen op een NS11.. of op de NA8005
Hier de url van RP: http://radioparadise.com/m3u/mp3-192.m3u
(zie bijlage) nopompom
Groeten, Fernand

hchifi.nl

De NA-8005 is pas sinds gister aan een select aantal dealers uitgeleverd, denk niet dat je op het forum al ''veel'' gebruikers ervaring kan gaan vinden.

Wij hebben de NA8005 ook sinds gister binnen, maar door andere bezigheden heb ik hem nog niet kunnen uitpakken/testen.

Mvg,

Marcel
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

fla-ts

Inderdaad, maar misschien wel NS11-S1 gebruikers of uzelf die de test kunnen doen he

polleke_cgc

Citaat van: fla-ts op juli 23, 2014, 16:47:08
Inderdaad, maar misschien wel NS11-S1 gebruikers of uzelf die de test kunnen doen he

Denk dat de NA11-S1 nog wel uit een ander vaatje tapt : het ding is 3x duurder...
Nu : ben zelf ook wel geïnteresseerd in die NA-8005, maar heb het ding ook nog niet kunnen beluisteren.

fla-ts

Ja inderdaad een ander vatje,.. maar van app zal hetzelfde zijn denk ik.
Ik zit met een moeilijke beslissing
Huidige toestand: Squeezebox Touch aangesloten op Misic Fidelity M1DAC waarop ook mijn MFM1CDT zit. (Die twee staan netjes naast elkaar boven de M6 versterker)
:| :|
1) Simpelste, Squeezebox Touch vervangen door BlueAudio (nad) NODE
2) Squeezebox Touth + M1DAC  vervangen met NA8005 met daarop dan de M1CDT
1) Is het goedkoopst en word mij aangeraden door dealer die ook Marantz verkoopt ! Music Fidelity volgt hij niet maar zegt dat het onwaarschijnlijk is dat de Dac in de NA8005 beter zou zijn.
De dealer (vriend) vanwaar ik mijn Music Fidelity toestellen heb,,,, bluesound !!!, tja bij een HighEnd fanaat klinkt dat niet goed in de oren he, die zou eerder kiezen voor de nieuwe streamer van 'Klinkt Beter' (google daar eens op)
Ik zoek toch nog verder, als je of iemand tips hebt, sturen he

xander32

Allicht heb ik er overheen gelezen, maar waarom wil je de SBT vervangen?
Hopenlijk niet omdat je geluidstechnisch een stap voorwaarts verwacht te maken of betreft het gebruikersgemak.
Want in die gevallen zal het al snel gaan tegenvallen, zelfs als ga je shoppen in de 2 mille + klasse.

Een SBT zal niet meekomen met een NA11, maar of een NA8005 de SBT weet weg te spelen moet ik nog zien. En over het gebruiksgemak zullen we het dan maar niet hebben ...

fla-ts

Ik zie dat u dezelfde squeezebox met sbooster (vermoed ik) gebruikt als ikzelf.
Gezien u wel met een heel erg mooie set en met de Tannoy's eraan speelt zou ik zeggen, probeer eens roomplayer+ , bluesound , ofzo in huis te halen, echter wel geen Sonos want dan hebt u 100% gelijk.
Wel niet de Dac gebruiken (analoog out) maar wel externe goede Dac ertussen
Audiofiel gezien heeft de Squeezebox  zijn eigen nogal opgedrongen karakter van geluid.
Laat het mij zo proberen te omschrijven maar dan wel bij squeezebox absoluut minimaal
Vele hedendaagse cd-opnames, vooral pop, zijn zo gemaakt om met een autoradio, een mini-ketentje en dergelijk aardig te klinken, echter op een deftige hi-fi en zeker high--end installatie hoor je dat het overgemoduleerd is 'het loudness knopje van vroeger staat aan', gelukkig is dat bij onze squeezebox minimaal maar het is er hoor.

xander32

... dat herken ik zeker wel; de SBT loopt over de dac van de SA15, toch klinkt de SBT wat voller dan een zelfde track vanaf cd :yes:.

fla-ts

Dat bedoel ik met wat voller, dat vind ik niet zo goed hoor.
Voller = meer body = loudness
Laat mij raden, u vind dat je te weinig laag hebt als je vanaf cd speelt, juist ??

xander32

Citaat van: fla-ts op juli 27, 2014, 07:59:05
Dat bedoel ik met wat voller, dat vind ik niet zo goed hoor.
Voller = meer body = loudness
Laat mij raden, u vind dat je te weinig laag hebt als je vanaf cd speelt, juist ??
Beste F.,  s.v.p. geen ge-U meer :-).

CD's klinken wat meer helder, hebben een wat meer neutrale tonaliteit in vergelijk met de SBT als bron. Echter ervaar ik dat niet als zijnde te weinig bas.

fla-ts

'U' dat is wat Belgisch hoor en goed bedoeld :yes:. Hier gebruiken wij ook nooit s.v.p. maar wel a.u.b.
Eigenlijk vind ik jullie taalgebruik wel leuker. Enfin (dit gezegd zijnde)
Ik hou van neutrale klank en dat is juist wat SBT een beetje ontkracht, een toonregeling op .. versterker is bijna een noodzaak. Ik heb dat niet op mijn versterker, voor cd is dat ook niet nodig, bij SBT zou ik bijna geneigd zijn om een Lyngdorf Roomcorrector toe te passen.

xander32

Citaat van: fla-ts op juli 27, 2014, 08:50:19
'U' dat is wat Belgisch hoor en goed bedoeld :yes:. Hier gebruiken wij ook nooit s.v.p. maar wel a.u.b.
Eigenlijk vind ik jullie taalgebruik wel leuker. Enfin (dit gezegd zijnde)
Ik hou van neutrale klank en dat is juist wat SBT een beetje ontkracht, een toonregeling op .. versterker is bijna een noodzaak. Ik heb dat niet op mijn versterker, voor cd is dat ook niet nodig, bij SBT zou ik bijna geneigd zijn om een Lyngdorf Roomcorrector toe te passen.
Van dat U had ik reeds afgeleidt dat U een belg is  :yes:. En dat er niets geen kwaads achter zat, daarvan hoef je mij niet te overtuigen hoor :-).

Betreft de SBT gaat het dus over smaak, over persoonlijke voorkeuren.

Zelf vind ik hetgeen de SBT voortbrengt juist wel lekker, ben klaar met al die heldere, overtransparante zgn. high-end gear en tot op de bit uitgewerkte tingel tangel producties. Ik ben toe aan muziek en mijn huidige keten weet dat er behoorlijk neer te zetten.

fla-ts

Wel, van dat high-end gedoe heb je voor een groot deel gelijk hoor.
Een vriend van mij doet in bijberoep in 'high-end gear' bijgevolg ben ik er altijd bij als hij demo's organiseerd, dan is dat vergelijken vergelijken ... soms denk ik dan, luisteren jullie (eventuele klanten) naar muziek of naar die laatse 'bit' ervan.

xander32

Citaat van: fla-ts op juli 27, 2014, 09:43:50
Wel, van dat high-end gedoe heb je voor een groot deel gelijk hoor.
Een vriend van mij doet in bijberoep in 'high-end gear' bijgevolg ben ik er altijd bij als hij demo's organiseerd, dan is dat vergelijken vergelijken ... soms denk ik dan, luisteren jullie (eventuele klanten) naar muziek of naar die laatse 'bit' ervan.
M`n huidige set weet juist ook pop en (oude) rockmuziek lekker weer te geven, maar ook die genres die in het bijzonder mijn interesse hebben; singer-songwriter, akoestische opnames, live opnames.

Daarbij ga je niet horen welke microfoonkabel de uitvoerende heeft ingeplugd, welke kleur veters er in de schoenen zitten waarmee hoorbaar meegtapt wordt en of hij/zij al dan niet de tanden heeft gepoetst, maar verder zal je m.i. niets missen.

fla-ts

pompom welke groepen, singer-songwriters, oude muziek ? pompom