Citaat van: erik62 op juli 19, 2014, 12:30:55
Dag Xander,
Dat zouden volgens mij meer mensen eens moeten doen en niet telkenmale hier ( verkapt)verkondigen dat iets wat extreem kostbaar is in aanschaf ook extreem verschil geeft in geluid. Echte verandering krijg je indien je met je luidsprekers aan d e slag gaat. En als je je droomspeakers in je bezit hebt maakt het echt niet veel uit of daar een e450 of een pm11 op staat te stomen. Geloof me..... Ik heb het vaak genoeg zelf ervaren. Nu zullen er wel veel mensen zijn die zeggen: die gast heeft iets aan zijn oren, of...... Hij heeft geen ervaring genoeg......of... Zijn acoustiek is niet in orde. Deze heb ik allemaal voorbij zien en horen komen maar niemand in mijn luisterclub kan mij het verschil aangeven tussen de pm11 en e450.Ook het verschil tussen een sa11 en dp67 kon niemand herkennen. Dat zegt mij genoeg. Zelf vind ik de accu's wel erg mooi van looks en de kwaliteit staat buiten kijf.
Maar..... Als we maar leut hebben.
Mgr.
Erik
Ik ben een "gelover" als ik het kan horen, zoiets als, ik geloof in buitenaardse wezens op het moment dat ik ze zie.
Ik ben net ruim 1 week overgestapt van een Onkyo TX-NR5010 naar een PM11S3.
Wat mij toen opviel, en ik speelde al geruime tijd met de Onkyo op Direct mode en Stereo, dat de PM meer Stereo gevoel gaf. Er zat een breder stereo beeld in, links en rechts was beter gescheiden, en ondanks dat de Onkyo in Direct mode stond werden de bassen en het hoog meer benadrukt door Onkyo.
Dit is met de PM allemaal wat rustige, minder gejaagd.
De rede van overstap van 11.2 naar stereo zat em puur in dat ik mijn draai niet met surround kon vinden en ik nu duidelijk meer rust heb, heb dan ook niets om mee te spelen, nou, niet helemaal niets, ik heb nog mijn l......
Maar goed, ik blijf het stereo gevoel, als dat bestaat, van de PM beter vinden dan van het vlaggenschip 5010.
Misschien heeft het met het totaal plaatje te maken, 4000 euro voor een stereo versterker versus 3000 euro voor een 11.2 receiver, en de PM ziet er prachtig uit, dus dan moet het haast wel, he...............