Ik denk eigenlijk niet dat die "geen reclock" van het netwerkgedeelte veel een rol speelt. Ik ga ervan uit dat elke mediaspeler een buffergeheugentje heeft en dan wordt die jitter enkel door de kwaliteit van je DAC bepaalt.
Heb bv. zelf zo'n MCR 603, en daar duurt het toch een seconde of 5 voor die buffer van die MCD603 van 100% naar 0 is gelopen : lijkt me tijd genoeg om te zorgen dat die buffer altijd vol is.
Daarnaast is het signaal dat naar de DAC gaat, het gedecomprimeerde signaal, en dan lijkt die "reclock" volgens mij helemaal geen belang meer te hebben.
Ben geen al te grote believer dat dure digitale kabels veel verschil uitmaken
.
Daarnaast : als je eens een frequentie-analyse maakt van een MP3 of een WAV of Flac, dan zie je onmiddellijk waar de verschillen zitten (ik doe dat met adobes Audition, maar dat kan ook met gratis software...). Een MP3 op 128 kb/s bevat geen hoge tonen boven de 16kHz (daarmee maak je er soort FM-radio uitzending van, die niet boven de 15 kHz geraakt). Een MP3 van 320 kb/s is al stukken beter, maar ook daar zie je duidelijk voornamelijk in de hoge tonen minder informatie (wat ook logisch is, want de informatie die in een muziekfile het meeste "plaats" inneemt zijn uiteraard die hoge tonen). Men legt dan uit dat men enkel zwakke signalen wegfiltert, die tenopzichte van het overige "zware geweld" toch niet hoorbaar zijn, maar ik heb daar toch mijn twijfels over.
De meeste internet-radio is dacht ik op MP3 van 128 kb/s : daar kan je dus naar luisteren (we luisterden vroeger ook naar FM
), maar het kan dus stukken beter...
Flac (of Alac) levert identiek hetzelfde op als een niet gecomprimeerde WAV : er gaat dus geen enkele bit verloren. Dat zie je dus ook in zo'n frequentie-histogramme'tje.