toslink converter rca

Gestart door CBdicX, juli 10, 2014, 20:33:19

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Graag jullie mening:

Marantz gaat met een DAC uitkomen binnen kort die de nodige pegels gaat kosten, maar ziet er gelikt uit !
Technisch zal het allemaal wel in orde zijn maar er zit bijvoorbeeld ook een koptelefoon versterker in waar ik totaal geen behoefte aan heb.

Wat ik nodig heb is een omzetter van optisch naar RCA.
De aankomende PM11S3 heeft alleen analoog en ik heb van mijn mediaplayer, TV en BD speler HDMI of Optisch.
Ik sluit de aparaten aan op een One Connect box via HDMI en de On Connect box heeft alleen optisch OUT.
Dus als ik wat horen zal ik gebruik moeten maken van optisch.

Nu zijn er verschillende coverters te koop, van laag geprijsd(rond de 30 euro) tot relatief hoog(rond de 100 Euro).
Die van 109 euro doet ook PCM en Doby digital, misschien wenselijk voor de BD en mediaplayer ?

Hier de technische beschrijving, en de vraag is dit de 109 euro waard ?

Optisch dolby digital audioconverter naar stereo

Met deze digitale audio converter(DAC) kunt u digitale signalen PCM of Dolby Digital omzetten converteren naar stereo signalen. Om bijvoorbeeld uw Televisie of mediaspeler aan te sluiten op een AV installatie.
•SIgnalen LPCM of Dolby DIgital
•Ingang :optischel toslink
•Uitgang:stereo audio tulp cinch rca
•Voeding 5 volt via bijgesloten USB kabel
•24 bits, 34 Khz, 44,1 Khz, 48 Khz, 96 Khz
•46 mm x 45 mm x 23 mm

Voor andere modellen en uitvoeringen zie:
http://www.mcsnet.nl/contents/nl/d126_audio-converters-omzetters.html
Ook die van 109 euro staat er tussen..........

Thx !

Marantz 81

Zit wel een behoorlijk verschil in kwaliteit van DAC apparatuur ,ligt er alleen aan wat je wensen zijn kwa geluidskwaliteit met een PM11S3 lijkt me dat je dat wel van belang vindt

deze staan wel bekend als een goede DAC

http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=471617

http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=504866

joep

Zou voor een SA-11s3 gaan. Daar kun je ook alles digitaal inpluggen en zijn dac zet het om naar analoog.

of de NA-11.

CBdicX

Toen ik de prijs zag van de Marantz SA-11S3 trok ik net zo'n gezicht zoals de foto die jij gebruikt.......LOL  :wink:

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Je moet er wat voorover hebben  clown1

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op juli 10, 2014, 22:14:33
Je moet er wat voorover hebben  clown1
Nou, na de aanschaf / inruil van de PM11S3 is het budget aardig gedaald dus die SA gaat het niet worden.
De Cambridge DAC heeft goede reviews, maar op alle DACs, en ook deze, is wel wat aan te merken, helaas.
Jammer dat nog niet bekent is wat de Marantz DAC gaat kosten, maar dat ik persoonlijk voor dingen ga betalen die ik niet ga gebruiken is zeker..........

Vandaar dat ik op de meest eenvoudige DAC uitkwam van 109 euro, alleen optisch IN en rca OUT, klaar.
Dus ik vraag mij af of die van 109 euro nu zoveel onder doet tov bijvoorbeeld de Cambridge DAC ?
Zit het niet gewoon in de mindere aansluitingen en het niet nader genoemde onbekende merk ?

Marantz 81

Zoldar heeft de nodige ervaring met verschillende DAC,s

weet niet of je al een cd speler hebt of wilt gebruiken maar die van de laatse jaren hebben een optische input en je de DAC kunt benutten

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op juli 10, 2014, 22:36:29
Zoldar heeft de nodige ervaring met verschillende DAC,s

weet niet of je al een cd speler hebt of wilt gebruiken maar die van de laatste jaren hebben een optische input en je de DAC kunt benutten

Nee, ik heb geen cd speler met optische input, alle apparaten hebben bij mij alleen optische outputs.......
De enige met optische input is de Onkyo, maar iedereen weet nu wel wat daar zaterdag mee gaat gebeuren  :-)

Marantz 81

ik heb een Onkyo TX-NR3008 gehad zou een heel hoogwaardige DAC in moet zitten , dat was blijkbaar alleen op papier , destijds mijn SA7001KI analoog aangesloten op onkyo ,en digitaal op input dac onkyo 

via de dac van die onkyo klonk het zo plat als een dubbeltje  nopompom

CBdicX

De 5010 heeft een 32 Bit DAC maar kan niet zeggen dat het slecht klinkt.
Er draaien natuurlijk allerlei processen op de achtergrond mee, Audyssey, "digitale muziek verbeteraar", de audio mode die gekozen is, dus ik luister echt niet naar het input signaal.
Ben benieuwd hoe alles klinkt via de PM.

Maar goed, blijft nog steeds de vraag over of die 109 euro DAC zich kan meten met een van 2-3-400 euro qua geluid kwaliteit, niet de aansluit mogelijkheden.
Is ook die ondersteuning van Dolby input van belang, denk aan de BD speler en mediaplayer die vol staan met surround materiaal.....

Marvin

Al die apparaten hebben toch gewoon een analoge uitgang?

hchifi.nl

Als het in 1e instantie alleen om o.a. de tv gaat zou ik gewoon de goedkope Konig converter van 35,00 Euro kopen.
Dolbydigital ondersteuning heb je niet nodig omdat je in alle apparaten kan aangeven dat ze een normaal 2.0 pcm signaal moeten uitsturen.

http://www.bax-shop.nl/omvormers/konig-optisch-naar-stereo-rca-omvormer/product-details.html?gclid=Cj0KEQjwlv6dBRDC7rGfrvidmJgBEiQAjd3hMNGWKLg0IkMXjtr9400RJ4KO4Q8G4BKxSdebCburmkMaAv4Y8P8HAQ
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Zoldar

denk dat je tot zo'n 200 euro niet een  zo veel verschil gaat horen. klinkt allemaal ongeveer zoals een budget cd-dvd spelert. dus sluit de boel gewoon analoog aan en die convertor van hierboven aan. ben je voor veel minder dan die 109 euro klaar.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

allen bedankt voor de info en het mee denken  notworthy