Optisch signaal van tv

Gestart door Mich1966, juli 07, 2014, 22:01:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mich1966

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw op het forum en ben blij dat ik deze heb gevonden!
Sinds een paar dagen bezit ik de sr7008.
Ik heb al mijn apparatuur aangesloten met hdmi 1.4. Decoder van telenet naar avr en zo naar de tv. Ik heb ook de tv aangesloten via  optische kabel direct naar de avr. Maar nu, welke toets moet in bedienen om het signaal (via optisch) door de avr te laten komen? Nu komt het beeld en audio door hdmi. Met mijn vorige yamaha receiver moest ik gewoon op dvd auto plaatsen (daar kwam natuurlijk geen beeld aan te pas). Ik heb het nog niet gevonden in de 280 pagina's dikke handleiding  pompom
Alvast bedankt voor de tips.
Michel

rexp

Bij mijn 5008 moet je een ingang toewijzen, dus bijvoorbeeld TV Audio, DSS of AUX. In de Setup van de receiver geef je dan aan dat 'TV Audio' het signaal moet weergeven dat via Optical 1 binnenkomt (of Optical 2 of 3, afhankelijk waar je de kabel hebt ingeprikt). In de Setup, en in de Manual, wordt dat 'Input Assign' genoemd.

Vlearmoes

HDMI van decoder rechtstreeks naar TV      en optisch vanuit decoder naar 7008   :yes:

maak dan de juiste instellingen in decoder en SR
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

rexp

Daarmee krijg je het geluid van de apps op je Smart TV niet over je luidsprekers  nonono

Vlearmoes

Dan idd nog een optische erbij van tv naar 2de optische ingang en toewijzen in SR   :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

rexp


Mich1966

Hallo, terug van weggeweest.
Even op verlof geweest hé.
Ik heb even het boekje bijgenomen van de tv (die splinternieuw is) en zie dat 'ARC' op hdmi 2 staat. Ik heb de reciever op hdmi 1 aangesloten.
Maar wat gaat dat veranderen?

Bedankt

rexp

ARC - Audio Return Channel - kan het TV-geluid naar de receiver sturen.