Inmiddels is de SR7008 aangesloten en heb ik dit weekend zelfs een momentje van rust weten te vinden om de Audyssey setup te doen...
Helaas nog niet heel veel tijd gehad om uitgebreid te luisteren (dat krijg je met kleine kinderen, andere hobby's, vrienden en dan ook nog voetbal
).
Eerste indruk: een meer open geluid en een veel betere laagweergave.
Ik vind dat de SR5004 de lage tonen snel te aanwezig weergeeft en niet heel sterk is in het aansturen van de subwoofer.
Met de SR5004 ben ik dan ook heel lang (en vaak) bezig geweest met instellen, voordat de weergave naar mijn zin was.
Bij stereo had ik de sub altijd uitstaan, omdat de SR5004 deze bij muziek niet naar mijn smaak kon integreren.
De SR7008 heb ik nu eenmaal ingesteld met Audyssey en de weergave van lage tonen is veel gecontroleerder en strakker.
Laag, midden en hoog zijn veel beter geïntegreerd en de sub doet nu gewoon ongemerkt mee voor de allerlaagste tonen.
Naar mijn eerste indruk is de SR7008 vooral in stereo een flinke stap vooruit ten opzichte van de SR5004.
In surround is de plaatsing van de SR7008 iets beter dan de SR5004, maar dit is een kleiner verschil dan in stereo.
Zoals aangegeven heb ik nog niet heel uitgebreid kunnen luisteren, dus wellicht moet ik mijn mening later nog wat bijstellen
Op dit moment dus zeer tevreden met de aanschaf.
Nu nog proberen vrouw en kinderen een poosje de deur uit te krijgen, zodat er even ongestoord en uitgebreid geluisterd kan worden