NA8005

Gestart door polleke_cgc, juni 11, 2014, 18:26:00

Vorige topic - Volgende topic

fla-ts

Ik heb de NA8005 niet in bezit maar heb uit nieuwsgierigheid de Marantz app op mijn ipad gedownload, op die app kan je een soort demo zien en dat ziet er behoorlijk uit.

Faxe

In combinatie met mijn SR 7005 reciever werkt die app naar mijn idee alleen behoorlijk slecht. Gebruik om te streamen nu een bluesound node en dat werkt perfect. Als marantz dit niveau kan bereiken ga ik denken over de aanschaf van een Marantz streamer.

fla-ts

Mijn eerste idee was om mijn Squeezebox Touch te vervangen door de Bluesound Node die heeft een knappe app voor ipad en komt zeer waarschijnlijk met iets van hun zelf om op windows-pc te bedienen.
Ik ging die Node aansluiten op mijn Music Fidelity MDAC maar twijfel aan de audio kwaliteit van de Nude.
Op die manier ben ik beginnen uitkijken naar de Marantz NA8005 die dan zowel de Squeezebox als de MDAC zou moeten vervangen, tenminste als zou blijken dat de dac in de Marantz evenwaardig of beter is dan de Music Fidelity M1dac.
Bedoeling is om vervolgens mijn MF1cdt op de Marantz te gebruiken.

Willems

Gisteren heb ik mijn NA8005 opgehaald, en snel geïnstalleerd. Nog geen ruime ervaring opgedaan met de speler, maar enorm blij dat Gapless perfect werkt. Ook is het enorm handig dat DSD over DLNA werkt! Alleen moet ik nu al mijn SACD ISO bestanden omzetten :-) Airplay werkt ook perfect, handig als je wat op je telefoon hebt en wilt laten horen.

Dit weekend hoop ik meer te kunnen testen, maar waar ik nu naar op zoek ben is een DLNA DMC app voor de iPad die goed werkt.

Ben enorm happy met de speler!

hchifi.nl

Voor de geintresseerde :

Wij hebben ze nu ook opvoorraad en kan ze tijdelijk aanbieden voor 949,00

gr,

marcel
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

fla-ts

Ik heb nu wel de Bluesound Node, en eerst teleurgesteld maar blijkt goed gekomen
Ik was niet goed bezig
Beetje rustiger geluisterd, vermoed dat de Bluesound ingespeeld moest worden, die klinkt anders dan bij de eerste uurtjes.
Ik heb een A/B test gedaan, nl een album en hetzelfde album in flac exact gelijktijdig gestart en af en toe naar de Dac stappen en verzetten. Resultaat: vanaf de plaats waar ik nu zit kan ik niet zien waarop de Dac staat, momenteel weet ik het zelfs niet meer en moet gaan kijken, lijkt mij positief, ik ga dat vandaag proberen met verschillende muzieksoorten te doen.
Ik ga wel zeker eens luisteren naar de NA8005, als die wat zachter klinkt dan mijn M1Dac van Music Fidelity is de kans groot dat ik daarop inga.

polleke_cgc

Citaat van: Willems op augustus 01, 2014, 11:20:10
Gisteren heb ik mijn NA8005 opgehaald, en snel geïnstalleerd. Nog geen ruime ervaring opgedaan met de speler, maar enorm blij dat Gapless perfect werkt. Ook is het enorm handig dat DSD over DLNA werkt! Alleen moet ik nu al mijn SACD ISO bestanden omzetten :-) Airplay werkt ook perfect, handig als je wat op je telefoon hebt en wilt laten horen.

Dit weekend hoop ik meer te kunnen testen, maar waar ik nu naar op zoek ben is een DLNA DMC app voor de iPad die goed werkt.

Ben enorm happy met de speler!

Allé : mooi dat het ding aan je verwachtingen voldoet. Denk dat ik binnenkort ook eens ga uitkijken voor dat ding. Mocht je toevallig toch nog negatieve (of positieve...) opmerkingen hebben : niet nalaten om ze te laten weten, hé ;).

bert50

Bubbleupnp en mconnect en 2 player werken prima op Android
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Faxe

Citaat van: Willems op augustus 01, 2014, 11:20:10

De Marantz app valt tegen in de praktijk? Volgens mij zijn er maar weinig streamers die gebruik maken van DLNA waar de bediening via een app goed werkt  :-(

Als er een app is die de bediening op een vergelijkbaar niveau als de bluesound node brengt zou ik er snel één aanschaffen er van uitgaande dat het klankmatig ook iets beter is.

Zoldar

squeexebox touch app werkt prima. en je kunt straks ook DSD streamen ermee.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

fla-ts

@Faxe, volledig met u eens
@zoldor, squeezebox is inderdaad erg goed, echter LMS gaat erg traag bij grote collecties

Faxe

Je bedoelt denk ik de squeezebox touch app?

Volgens mij werkt Logitech niet met een DLNA server, maar kan het mis hebben.

fla-ts

Ik bedoel Logitech Media Server die je op je PC of op u Nas staat

polleke_cgc

Die BubbleUPnP gebruik ik ook regelmatig samen met musiXmatch voor de lyrics...
Daarnaast gebruik ik ook soms de app die bij mijn Synology NAS hoort.
Hier werkt die DLNA toch behoorlijk vlot. Op mijn NAS staan een 9000 flacskes...

polleke_cgc

Allé : vandaag mijn NA8005 afgehaald bij mijn klassieke leverancier. De kerel was enkele weken in verlof geweest, dus vroeger dan vandaag kon ik het ding niet afhalen. De zwarte versie die ik had gevraagd was trouwens maar een uurtje vroeger dan mezelf in zijn winkel beland...

Mijn ervaring met DAC's en streamers is behoorlijk beperkt : heb enkel een simpel CD-spelerke (een Kenwood van 20 jaar oud...) en een MC-R 603. Die laatste is er de oorzaak van dat ik zo'n streamer ook in mijn woonkamer wilde. (die 603 staat in de slaapkamer).
Ik had eigenlijk maar enkele wensen : deftige klank, alles kunnen afspelen vanaf mijn NAS (heb echt geen goesting om nog via laptop en USB te werken) en omdat ik ook nogal wat live muziek heb : Gapless het zaakje kunnen afspelen is ook wel belangrijk (iets wat met die 603 bv. niet kan).

Het ding dus juist aangesloten. Eerst eens de netwerkverbinding getest : 't is nogal wat werk om het ding in mijn kast opgesteld te krijgen, dus het is altijd beter van eerst eens vooraf te kijken of het wel werkt op mijn tafel. Tegelijk dus mijn hoofdtelefoon eens aangesloten (is een Sennheiser HD 580, die dus ook al behoorlijk wat jaartjes en speeluren erop heeft zitten). De klank die daarmee uit de NA8005 komt is in elk geval dik in orde. Er zullen wel betere hoofdtelefoonversterkers bestaan, maar hier kan ik in elk geval mee leven...

Dan het ding in de kast geduwd. Daarmee ook per ongeluk een luidsprekerkabel uit de versterker getrokken, maar zo'n dingen zijn rap opgelost (hoewel je wel verschiet als uit de linker luidspreker enkel hoge tonen komen (ding is Bi-wired aangesloten)...

En dan begin je te testen natuurlijk : voor mij is het belangrijkste hoe het ding de files op mijn NAS afspeelt (zijn voornamelijk FLAC-files op klassieke Cd-kwaliteit, maar er staan ook wat 96/24 en 192/24 dingen op). En om de NA11 gebruikers jaloers te krijgen : ook wat DSF-files (op 2.8 Mhz). Nu : ik leef niet in de illusie dat de DAC van die 8005 even goed is als van de NA11S1, maar alles wat ik al heb voorgeschoteld wordt feilloos afgespeeld via DLNA... Gapless lukt ook, wat mijn Live-"CD-ke" van Peter Gabriël bewijst...
Over de klankkwaliteit ben ik in elk geval content, en voor mij is dat het voornaamste...
Een vergelijking met de NA11S1 heb ik niet gedaan : ben er 1.5 uur binnen geweest om een toestelleke af te halen, vond het zo al voldoende...

Heb vandaag ook wat zitten brielen met die Marantz-app (op een android 8" tablet). Ik hoor daar behoorlijk wat klachten over, maar eigenlijk vind ik dat het redelijk meevalt. De snelheid om liedjes te kiezen is heel behoorlijk, en voor mij is dat eigenlijk het belangrijkste.
Het klopt dat de foto-afbeeldingen van je CD's op een behoorlijk lage resolutie worden weergegeven (mijn tablet heeft een 1920x1200 scherm), maar eigenlijk vind ik dat onbelangrijk. Er zijn trouwens nog DLNA apps  voor android genoeg...

Ik denk dat ik behoorlijk wat leute ga beleven aan dit ding en voor mij is dat het belangrijkste...

Die verdeler verkoopt ook voornamelijk luidsprekers van B&W (de dingen waar ik nu naar luister zijn 20 jaar oude vloerstaanders uit de 600 serie via een Kenwood-keten die het nu al even lang feilloos doet). Ik had de nieuwe 600S2-reeks nog niet gehoord, en dus heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt. Het is duidelijk dat de 685S2 beter is dan de 686S2 (een verschil dat ik bij de vorige generatie veel minder heb gehoord : ik heb de 686 in mijn slaapkamer...). De 684S2 vond ik wat minder : ik weet niet of de veel kleinere kast daar iets mee te maken heeft.
En nu ik er toch was, dan maar de 683S2 met de CM 8 en CM 10 vergeleken. De beste zijn overduidelijk de CM10's. Maar ik schat de huidige 683S2 hoger dan die CM 8's, wat mij wel wat verwonderd heeft.
Nu : het prijskaartje van die CM10 is helaas redelijk buiten mijn bereik (1800€/st. t.o.v. 750€/st. zonder korting is toch wat teveel), maar die 683S2 hebben me toch goesting doen krijgen : maar dat zal voor iets later zijn ;)...

Voor zij die fan zijn van de CM-reeks : binnenkort worden de lagere modellen blijkbaar ook ge"CM10"-ed. 't Is maar een tip natuurlijk...