Omvormer van digital > analoog

Gestart door walter, juni 02, 2014, 19:34:27

Vorige topic - Volgende topic

walter

Vraagje

Hebben er mensen ervaring met deze omvomers?
De bedoeling is heel simpel mijn t.v heeft alleen een digitaal uit en de versterker alleen een analoge ingang dus het werk allemaal niet.
De oplossing is een omvormer  ik heb gehoort als je zo'n omvomer koopt neem dan een goede?maar welke
Er er mensen die het zelfde probleem hebben want de meest stereo versterkers hebben alleen een analoge .
ingang.
Zodat je de t.v via de luidsprekers kun laten spelen.

Walter

Walter

Maurice

Wat voor versterker heb je? Wat voor tv?
Oftewel, welke merken en welke types.
En heb je een apart kastje voor de televisie (bijv UPC horizon) oid?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

walter

Dag

Ik heb een Marantz PM 75   die ik overgens een keertje wil vervangen maar nu eventjes niet en een sony Led t.v
42W805A.
De Marantz had wel een digitale ingang maar die is defect gegaan en is niet meer te maken onderdeel niet meer te leveren daarom misschien een omvormer  voor het geluid.
Ik heb wel een HD ontvanger maar als je alleen de t.v gebruikt via internet dan wil je ook leuk geluid verkrijgen via de audio installatie.

Walter

SmellingMarantz

Het is mogelijk om de de koptelefoonpoort van TV naar de Rood witte aansluiting op de versterker te leiden.

Als Sony geen audio out heeft dan....  :schater:
Op de Phlilips 9000-serie heb je vrijwel altijd digital out ( SPDIF coax uitgang) , audio out (rood en witte tulpuitgang) en phones (3.5 mm jackuitgang).
PM 310 wordt heet en stinkt, rechterkanaal doet slecht
PM 8000
ST 310
Sd 1015 riemen kapot en leesknop desmagnetiseerd
TT 2000

pameijer

Citaat van: SmellingMarantz op juni 02, 2014, 21:41:06
Het is mogelijk om de de koptelefoonpoort van TV naar de Rood witte aansluiting op de versterker te leiden.

Als Sony geen audio out heeft dan....  :schater:
Op de Phlilips 9000-serie heb je vrijwel altijd digital out ( SPDIF coax uitgang) , audio out (rood en witte tulpuitgang) en phones (3.5 mm jackuitgang).

De audio-out kun je op dit plaatje duidelijk zien:

De omvormer die Walter bedoelt heet een DAC. Koop gerust een hele goedkope op ebay, het gaat om tv-geluid dus zal al snel allemaal prima zijn, meer dan dat trouwens. Deze is prima, heb ik zelf ook!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

kuip

Ik had onlangs hetzelfde "probleem" nadat wij een Panasonic TX-L42ET60 hadden aangeschaft. Prachtig beeld, maar vreselijk geluid. En zoals tegenwoordig gebruikelijk, geen analoge audio-uitgang.  violent1
Aanvankelijk mijn PM7200 aangesloten via zo'n snoertje op de koptelefoonuitgang, maar een weekje later toch een DA-converter aangeschaft en aangesloten op de optische uitgang.
Naar mijn ervaring geeft dat toch een duidelijk hoorbaar beter geluid dan de koptelefoonuitgang.  :yes:
Ik heb zelf een CYP AU-D3-192 aangeschaft en ben er zeer tevreden over.
Marantz PM7200, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Mordaunt Short MS908

Cornelis1921

"Pro-ject" ontwerpt en laat ook goede èn betaalbare omvormers assembleren [dac's]!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SmellingMarantz

Tv's van nu :schater:
Gewoon een 32PFL96604H nemen.

Plaatje verklaart al.

PM 310 wordt heet en stinkt, rechterkanaal doet slecht
PM 8000
ST 310
Sd 1015 riemen kapot en leesknop desmagnetiseerd
TT 2000

SmauG

Citaat van: Cornelis1921 op juni 04, 2014, 10:05:49
"Pro-ject" ontwerpt en laat ook goede èn betaalbare omvormers assembleren [dac's]!

Dat klopt en wanneer usb geen must is, is de Pro-Ject DacBox S FL een mooie optie!