sr7007 speelt geen flac over netwerk.

Gestart door toetertje20, mei 24, 2014, 10:26:05

Vorige topic - Volgende topic

toetertje20

om gek van te worden. over usb speelt de Marantz alles af t/m flac 192/24. geen enkel probleem.
en over netwerk geen flac te vinden/ spelen. Verder werkt alles.  HLP

Flying_High

Waar staan die flac bestanden? Op een NAS of zo?
Het lijkt mij iets met rechten te maken te hebben.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

toetertje20

De flacs staan op mijn laptop. Deze hangt aan dezelfde router als de Marantz.

Maar ik ben nu een stapje verder. Het lukt alleen niet met windows mp.
zodra ik een andere server start werkt het wel. (tversety, nero kwikmedia)

Maar er zit een spelertje bij speciaal van Marantz, deze werkt alleen met windows mp.
het voordeel daarvan is dat ik gewoon op mijn laptop door mijn mappen kan bladeren,
en alles wat ik naar dat spelertje sleep, speelt dan af op de Marantz.
Dat vind ik persoonlijk prettiger werken dan de mp van Marantz.

Flying_High

Heb je die map waar je muziek in staat wel gedeeld in je netwerk? Anders zal je receiver ze niet kunnen vinden.
Zelf vind ik de interface van Network Play niet echt prettig. Met de Marantz app op m'n iPad gaat het een stuk beter.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

polleke_cgc

Citaat van: Flying_High op mei 25, 2014, 18:27:12
Heb je die map waar je muziek in staat wel gedeeld in je netwerk? Anders zal je receiver ze niet kunnen vinden.
Zelf vind ik de interface van Network Play niet echt prettig. Met de Marantz app op m'n iPad gaat het een stuk beter.

Die map hoeft niet op de klassieke manier gedeeld te zijn. Dus delen via je netwerk hoeft eigenlijk niet. Je moet wel zorgen dat je het streamen via mediaplayer hebt ingeschakeld. Om het logisch te maken zit dat onder de uitgebreide opties van netwerkcentrum. 
Dan worden alle files in je bibliotheek "muziek" via mediaplayer gestreamd via DLNA.
Ik gebruikte vroeger Mediamonkey als streamserver. Daarmee kan je tenminste makkelijk zelf kiezen welke mappen je gedeeld wil hebben. Onder windows kan je dat via die bibliotheek doen, maar ik vind dat behoorlijk omslachtig. Mediaplayer van windows is trouwens een ding dat ik zoveel mogelijk tracht te vermijden.

jazzman

Bij mijn weten speelt Windows MP standaard geen FLAC af, je moet er een codec voor installeren. En dan is het afhankelijk hoeveel bits je besturingssysteem is. Zie hier:

http://www.windows-mediacenter.nl/tips-tricks/algemene-instellingen/afspelen-van-flac-bestanden/

polleke_cgc

Citaat van: jazzman op mei 26, 2014, 20:19:40
Bij mijn weten speelt Windows MP standaard geen FLAC af, je moet er een codec voor installeren. En dan is het afhankelijk hoeveel bits je besturingssysteem is. Zie hier:

http://www.windows-mediacenter.nl/tips-tricks/algemene-instellingen/afspelen-van-flac-bestanden/

Allé : dan weet ik toch weer waarom ik vroeger die Mediamonkey gebruikte, en later een NAS... ;).

jazzman

En daarom heb ik Jriver Mediacenter 19.. notworthy

toetertje20

jriver heb ik ook, maar die kan toch niet streamen?

jazzman

Jazeker wel, mijn PC staat in mijn luisterkamer. En als ik wil kan ik via het netwerk op mijn TV muziek spelen wat op mijn PC staat. En alles is FLAC.

toetertje20

kies je op je tv, jriver dan als mediaserver?

toetertje20

heb nu de mediaserver van jriver aan de praat. maar als ik flac afspeel ziet de Marantz hem als wav.
bij de dnla instellingen kom ik nergens flac tegen.

jazzman

Zoek eerst eens hier:

http://wiki.jriver.com/index.php/Category:Frequently_Asked_Questions

Mijn streamer "ziet" (via Jriver) de tv als afspeel apparaat, als ik deze selecteer, dan kan mijn vrouw beneden meegenieten.

Heijenga

Hallo,

Bij mij speelt hij wel flac maar dan via de nas
Met het programma ds audio
Ik heb een sr 7005 wel een probleem is dat ik regelmatig een tik hoor uit de speakers.

Terwijl een film streamen van 1080 p met hd audio geen problemen heeft,

Net werk is bedraad cat 6 .

lemon

Soms kan het wel eens voorkomen dat de Marantz .wav zegt af te spelen als het in feite flac is. Dit kan gebeuren als je net een .wav file hebt afgespeeld en daarna naar een flac switcht. Speel dan nog eens een flac af en kijk of ie dan wel flac weergeeft.

Als het dan nog steeds .wav is, stuurt je mediaserver het als .wav uit en zul je ergens in de setting daarvan een en ander moeten veranderen.