Restauratie Marantz 2265b

Gestart door thanatos, mei 23, 2014, 00:28:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Al eventjes geen restauratie verslag gepost. Maar nog steeds actief en zojuist deze 2265b afgerond. Hij moest totaal gerestaureerd worden.

Klachten waren niet inschakelen en toen ik hem eenmaal aan de praat had was er een belabberde weergave.

Hij heeft een totale recap gehad. +- 90 elco's. De buffers elco's waren -40% dus ook weg er mee. Relais vervangen, Brugcel vervangen door een zwaarder exemplaar. Alle solderingen, schakelaars/potmeters enz enz.

Heb niet van alle stappen foto's helaas maar voldoende voor een leuke indruk.

Eindversterkers na recap, inspectie en doorsolderen



Soldeerzijde



Aanzicht onderzijde







Vermogens test. Vlak voor clipping.



DC Offset afregelen zo precies als de oude potmeters toelaten.



Bias op 20mV afregelen volgens service handleiding.



En staat lekker in te spelen.. :-)



Mooie maar bewerkelijke versterkers. Zoals alle van deze leeftijd volledig 'aan de beurt' maar dan is het ook wel weer in volle herstelde glorie genieten. Vermogen genoeg en goede tuner sectie ook!

Marvin

Prachtig werk weer, ik heb al zeker een jaar lang een audiofiel potloodje tussen m'n speaker-ingangen..
Werkt ook perfect. Misschien dat de techneuten een bieding willen doen; wie gaat mijn 'probleem' voor het laagste bedrag oplossen.  Hahahaha.

thanatos

Citaat van: marvin op mei 23, 2014, 00:31:45
Prachtig werk weer, ik heb al zeker een jaar lang een audiofiel potloodje tussen m'n speaker-ingangen..
Werkt ook perfect. Misschien dat de techneuten een bieding willen doen; wie gaat mijn 'probleem' voor het laagste bedrag oplossen.  Hahahaha.

Lol.. gewoon hard solderen die speakerkabels op de print  :-D

Marvin

Heb dat gekke ding al een paar keer open gehad, zie geen tin op die plaat zitten.
Ook als ik op de pre-out druk valt het geluid weg of is het er weer.
Dat is totaal aan de andere kant.  Hahaha.

(Correctie, potlood zit tussen de pre-out. Gebruik m'n surroudback kanalen voor de front. Ja, gekke constructie. Maar aan de speaker pluggen rommelen doet hetzelfde. Dus een lang verhaal kort,... Waar heb ik het in godsnaam over?!) hahahaha

Marvin

Even voor mezelf, en dan laat ik je soldeer topic weer aan jou, ik heb de pre-out van m'n fronts naar de pre-in van de surroudback gelust. En zodoende staan mijn fronts op de speaker klemmen op de surroudback aangesloten. Pff, waarom?
Surroudback was nog nooit gebruikt bij de vorige eigenaar, m'n broer, dus gebruik ik eigenlijk ongebruikte nieuwe eindversterking voor de fronts.  Goed, terug naar jouw.   Hahaha.