Marantz 4400 reparatie/revisie.

Gestart door HAL9000, mei 19, 2014, 19:52:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  heb weer  eens  een monster  receiver  op de  tafel  gehad.  Helaas  was  die  in  zeer  slechte  staat.  Voeding  van de  scope  verbrand,  scope  kapot,  FM  tuner  ontving  geen  stereo,  Dolby  had  een  schoor  kanaal.  De  eindversterkers hadden  in stereo  mode  elk  500mV  dc.   HLP    Maar goed  Heb  de  receiver  helemaal  goed  kunnen  krijgen. 


alles  oud.

Elko veranderd,  zeker  sprong  eruit.

onderkant,  wel  helemaal  origineel.

Switch board, oud.

PRE  en  buffer  oud.

phono  oud.

voeding,  en  eindversterker  drive boards.

voeding,  goed  versleten.

weerstanden  kapot  elko's  kapot,  connector  verbrand.


alles  gereviseerd  en  gerepareerd.    Nieuwe  elko's  en klein signaal  torren bij  de  eindversterkers  en  de voeding  alle  NEC  transistoren verwijderd.  De  D331 torren  vervangen,  en  nieuwe  10ohm  weerstanden.



ontvangen  met  discriminator spoelen.

simpel  alleen elko's  en de  ontvanger  weer  afstellen.

Switch board  gereviseerd  met nieuwe klein signaal  torren  en  elkos  Rotte  NEC en  Hitachi  torren.

buffer  nieuw.

phono nieuw.

pre  en  tone  oud.


revisie  in progress.

alles  nieuw.  alle  rotte  torren  verwijderd.

AM  oud.

simpel  revisie.

FM  MPX  gereviseerd,

Nieuw nieuw  nieuw!

oude  troep.




Ik ben een beetje  schaars  Hier,  ik  ben zo  druk met  reparatie  projecten  en  ander  werk  dat  ik weinig  tijd  heb  voor  forums  etc.  Pm me  maar  als  er  vragen  zijn of  aanbiedingen  byebye :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RHK

doet me denken aan dat muziekprogramma; Beter dan het Origineel   pompom  Toch weer een pracht apparaat van een wisse dood gered.  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

2285B

Ziet er weer prachtig uit ,,,,, ik denk dat ik mijn 4400 ook een keer langs breng...Na 5 minuten spelen valt 1 kanaal pracktisch weg....( kwaal die hier nogal eens voorkomt  8-) 8-) 8-)

ernst56

Yep, die heeft nog heeeeeeel wat werk... clown1

HB HB HB

Gr,
Ernst
Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...

thanatos

Veel werk zo'n grote jongen. Zonder meer een fikse klus.

Waren de de Bi-Po's op Jon ?  :-D



Aan de solderingen te zien op deze foto heeft er een koekenbakker ooit in zitten spitbakken ?

bas focal marantz


HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op mei 22, 2014, 00:43:22
Vriendin  nonono violent1 frusty nopompom :evil: :no:

nee werk,   Ik heb  enorm veel  projecten  om te  doen.   shutup 
Ik  ga ook niet meer  voor  elk project  een   foto  blog  maken.   redface
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: thanatos op mei 21, 2014, 20:59:14
Veel werk zo'n grote jongen. Zonder meer een fikse klus.

Waren de de Bi-Po's op Jon ?  :-D



Aan de solderingen te zien op deze foto heeft er een koekenbakker ooit in zitten spitbakken ?

Ik  heb  geen geode  supplier  gevonden  voor  Bi-polare  elko's  en  ik  ga niet  met  ''clackson''  zitten .   puke
Volgens  mij  heft  Panasonic  ook  Bi-polair,  Ik  zal  ernaar  zoeken.

Ik  vind  deze  oplossing ook niet goed.  Ik  heb het in het verleden  getest  en je  komt altijd  precise  uit  op 50% van de  2 capacitieve  waarde.   HB 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Het kan wel. Alleen je ESR verdubbeld en niet vergeten 2 diodes erbij te plaatsen.

Bij RS of Farnell kun je ze zo bestellen.

HAL9000

Citaat van: thanatos op mei 22, 2014, 10:37:45
Het kan wel. Alleen je ESR verdubbeld en niet vergeten 2 diodes erbij te plaatsen.

Bij RS of Farnell kun je ze zo bestellen.

Dat  over  de  esr  wist  ik,  waar  moeten die  diodes???   Ik  zit  bij farnell,  Rs  vind ik een klote  bedrijf  en waardeloze  service,  dan  ga ik liever naar  andere  suppliers.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Ik bestel bij beide is maar net wat ik nodig heb.


SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: thanatos op mei 22, 2014, 12:21:03
Ik bestel bij beide is maar net wat ik nodig heb.



deze  schakeling  zeg mij  helemaal niks.  Ik blijf  bij  de  manier  hoe  ik het nu  doe. 

byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!