SR7002 slecht beeld component aansluiting

Gestart door Thijman, mei 17, 2014, 10:23:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thijman

Ik heb mijn DVD-speler Marantz
DV6400 (van Medevoort) via component aangesloten op receiver SR7002 en vanuit de SR7002 een HDMI-kabel naar een Philips Smart TV. De beeldkwaliteit vind ik echter belabberd als ik een DVD afspeel. Er zit veel ruis is en het spat dus niet van het scherm af. Valt mij erg tegen.
Ook als ik het menu van de SR7002 op de TV zie is het een en al sneeuw, wat ik erg vreemd vind gezien de SR met HDMI is aangesloten op de TV.
Heeft dit misschien met instellingen te maken, of manier van aansluiten ?  :-(

AkTeVox

Ik ken de DV6400 & SR7002 niet maar heb je de mogelijk om de 6400 via HDMI aan de SR7002 te hangen?

Thijman

Hallo AkTeVox,
Nee, helaas niet. Wel scart rechtstreeks op de TV en dus niet via de SR7002

AkTeVox

Citaat van: Thijman op mei 17, 2014, 22:19:05
Hallo AkTeVox,
Nee, helaas niet. Wel scart rechtstreeks op de TV en dus niet via de SR7002

Da's jammer de resolutie van de comp. ingang is een heel stuk lager dan die van de HDMI.
Hang eens de 6400 rechtstreeks via HDMI aan je tv. Voor het geluid gebruik je een optische of cinchkabel naar de 7002.   :wink:

Thijman

Dat is helaas niet mogelijk, want de DVD-speler heeft geen HDMI. Alleen component en scart. Maar ik heb altijd begrepen dat component weer beter is dan scart. Als ik scart ga gebruiken kan di sowieso niet via de SR7002

AkTeVox

Citaat van: Thijman op mei 18, 2014, 09:41:05
Dat is helaas niet mogelijk, want de DVD-speler heeft geen HDMI. Alleen component en scart. Maar ik heb altijd begrepen dat component weer beter is dan scart. Als ik scart ga gebruiken kan di sowieso niet via de SR7002

Klopt, scart is nog minder dan de componenten ingang.

Thijman

Jammer, hoor. Het beeld valt me echt zwaar tegen.....

jowa

Advies is om je DV via scart of component rechtstreeks op je tv aan te sluiten en het geluid op je SR.
Verder zo veel mogelijk de regeltroep in je tv uit te zetten, maakt er vaker een slechter dan een beter beeld van.
Scart is vaak ook component uit. Zelf een 8300 gehad waarop je dit kon instellen.
Mocht je ht echt slecht blijven vinden, koop dan een BD of UD met hdmi. Dan heb je digital van je speler tot in je tv en kan je tv het beeld van je dvd's upscalen.

Thijman

Dat verklaart nog steeds niet waarom ik zo'n slecht beeld heb bij het set-up menu van de SR7002, terwijl deze met HDMI aan de TV is gekoppeld. Is echt niet om aan te zien !

Thijman


jowa

Het is een kwestie van checken of het een fout is in de kabel, de SR of de TV.

Al een keer een andere HDMI kabel gebruikt?
Kan je een computer via dezelfde kabel of en andere kabel eens aansluiten op je TV om te kijken of beeld dan ook zo slecht is?