marantz 2218 versterker doorgebrand

Gestart door Erik Z, september 15, 2007, 14:51:42

Vorige topic - Volgende topic

Erik Z

Dag mensen,

Ik heb een marantz 2218 versterker die het heeft begeven. het geluid viel weg en er kwam rook uit. dus ik heb hem toen maar snel afgezet. toen ik hem open maakte en een doorgebrand weerstandje zag, dacht ik ooh dat is zo gefixt.

Maar dan moet ik natuurlijk wel weten welk weerstandje ik moet hebben. ik heb een foto van de binnenkant gemaakt. het weerstandje heb ik er al uit gehaald. hoe kom ik er nou achter welk weerstandje ik moet hebben (je kan de kleuren niet meer zien omdat het helemaal verkoolt is) en is dit misschien niet het enige wat kapot is?

Het nummer dat bij het weerstandje staat is R726.

Wie kan mij helpen?

m.v.g. Erik

SB_Marantz

Beste Erik,

Het is niet een kwestie van dat weerstandje vervangen.
In 1 van de kanalen zit sluiting vandaar dat het weerstandje is doorgebrand.

Maar er zullen wel meer weerstanden stuk zijn evenals transistoren in de vorm van drivers, pre drivers en misschien als je pech hebt power transistoren.

Dit is echter allemaal wel reparabel.

Groet,

S.B.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Erik Z

Oke S.B. ,

Ik heb er geen verstand van en zo te horen ga ik er zelf ook niet achter komen wat het precies is. is het nu verstandig om dit ding weg te brengen voor reparatie of kan ik beter gewoon een nieuwe kopen. Ik heb namelijk geen zin om er 50 euro in te pompen als ik dat er misschien niet eens voor kan vangen...

Het gaat er mij om dat ik een klein beetje fatsoenlijk geluid heb en of dat nou uit deze versterker komt of uit een andere maakt me niet uit.

Wat is voor mij aan te raden dan?

SB_Marantz

Wegbrengen voor reparatie gaat je behoorlijk geld kosten.

Het zijn op zich best leuke receivers maar de vraag is wat jij er zelf voor over hebt deze te laten repareren?
En was je er tevreden mee toen het ding nog werkte?

Een nieuwe? dat moet je zelf bepalen in feite......

Wil je bij stereo weergave blijven of wil je naar een HT set toe?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Erik Z

hmm ik denk dat ik heb hier even naar de lokale knutselaar breng en kijk wat hij er van vind. Het gaat er mij vooral om dat ik geen geld in iets ga steken wat het niet waard is. Ik kan er 100 euro aan uitgeven om hem te repareren maar misschien heb ik voor dat geld wel een goede tweedehandse die net zo goed of nog veel beter is.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

D.A.R.R.Y.L.

Marantzen worden niet toevertrouwd aan de lokale knutselaar!!!!
Gooi hem dan maar de kliko in.

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 15, 2007, 19:01:06
Marantzen worden niet toevertrouwd aan de lokale knutselaar!!!!
Gooi hem dan maar de kliko in.

Je vergeet een smiley  :wink:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicowico

Citaat van: Erik Z op september 15, 2007, 15:36:08
hmm ik denk dat ik heb hier even naar de lokale knutselaar breng en kijk wat hij er van vind. Het gaat er mij vooral om dat ik geen geld in iets ga steken wat het niet waard is. Ik kan er 100 euro aan uitgeven om hem te repareren maar misschien heb ik voor dat geld wel een goede tweedehandse die net zo goed of nog veel beter is.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Hallo Erik Z,

een Marantz zomaar aan de lokale knutselaar geven ligt een beetje gevoelig hier op het Marantz forum. Er zijn hier een aantal Marantz technofielen die jouw Marantz met liefde en een redelijke vergoeding weer repareren. Zeker weten!! Ze zijn alleen een beetje bescheiden, dus ze zullen zich niet snel aanbieden. :-D :-D
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

D.A.R.R.Y.L.

:-D
Sorry hoor  :-D
:-D

Maar was wel serieus: audio i.h.a. vertrouw je niet aan de lokale knutselaar toe.