PM6004 in plaats van Denon AVR-1611

Gestart door Peter Kudelstaart, april 30, 2014, 19:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Kudelstaart

Ik heb onlangs als proef mijn ht-receiver vervangen door mijn PM6004 die ik nog op zolder had staan. De reden hiervan is dat ik niet tevreden was met het geluid van de Denon. De laatste tijd ben ik veel meer stereo muziek gaan luisteren, ook op mijn huiskamerset. Ik vond de Denon veel te veel bas produceren en heb alles er aan gedaan om de bas terug te schroeven. Te veel bass ervaar ik als erg vermoeiend. Ik speel alleen in de direct mode, dus zonder bewerking van het signaa door de receiver Ook heb ik mijn blurayspeler analoog aangesloten op de Denon. Deze aansluiting gaf iets verlichting, maar nog steeds teveel bas naar mijn smaak. Het aansluiten van de PM6004 leverde een wereld van verschil op. Weg was de overdreven basdreun. Wel kreeg ik een heerlijk vloeiende sound. Bas was er nog steeds, maar mooi in evenwicht met het midden en hoog en zonder galm. Mijn vraag aan de forumleden is de volgende: is het nou typisch voor ht-receivers om de bas met meer impact te presenteren? Of zet een duurdere ht-receiver een vergelijkbare presentatie neer als een stereo versterker?
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100