Mogelijk om geluid uit center te krijgen bij stereo signaal?

Gestart door robberechtmichael, april 09, 2014, 18:22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robberechtmichael

Hey,

Wanneer een tv-zender geluid in stereo uitzendt, is het dan mogelijk om geluid uit de centerluidspreker te krijgen?
Ik ben een beetje bang dat er een "gat" in het geluidsbeeld valt, wanneer dit niet het geval is.
(ik denk dat ik de SR6008 receiver van Marantz ga kopen)
Indien ja hoe kan ik dit dan instellen op de SR6008?
Krijg ik dan op de center dan ook het geluid dat op de linker en rechter luidspreker te horen is?

Alvast bedankt voor de respons.

lo

Als de TV in stereo uitzend hoef je niet bang te zijn voor een "gat" in het midden. Hoe denk je dat het bij al de stereo jongens hier is...... geen gaten.... :no: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Daarbij zijn er vele surround presets die dat doen wat jij wilt, maar met het huidige HD aanbod zul je weinig zenders tegenkomen die niet in surround uitzenden.

sprins

Citaat van: robberechtmichael op april 09, 2014, 18:22:36
Hey,

Wanneer een tv-zender geluid in stereo uitzendt, is het dan mogelijk om geluid uit de centerluidspreker te krijgen?
Ik ben een beetje bang dat er een "gat" in het geluidsbeeld valt, wanneer dit niet het geval is.
(ik denk dat ik de SR6008 receiver van Marantz ga kopen)
Indien ja hoe kan ik dit dan instellen op de SR6008?
Krijg ik dan op de center dan ook het geluid dat op de linker en rechter luidspreker te horen is?

Alvast bedankt voor de respons.

Dolby PL of DTS:NEO of Neural (zit dat nog in de 6008?) maken surround van het stereo kanaal waarbij de dialoog netjes door de center speaker komt. Hoewel veel uitzendingen in HD zijn tegenwoordig is dat vaak niet in echte surround dus is die setting op je SR ideaal.

Zoldar

all channel stereo kan ook, staat alles mee te bleren.

ik gebruik zelf voor tv geluid neural surround of dts neo (iets subtieler met de rears)

wat lul ik eigenlijk, ik gebruik niet een seen center  :oops:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden