speaker rooster spuiten

Gestart door CBdicX, april 07, 2014, 18:34:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Helaas zijn er een aantal welwillende lieden die niet goed lezen.

DE ROOSTERS KUNNEN ER NIET AF !!

KayaRahnee

Had het wel goed gelezen maar met wat zitten ze vast gekit?.......... al geprobeerd met een ijzerdraadje?
Als ze er echt niet af kunnen: rasters ontvetten met carrosserie ontvetter, synthetische autolak (iets meer verdunnen als normaal) en met rolletje (anza) afwerken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

audiof. zonder budget

Citaat van: KayaRahnee op april 10, 2014, 15:02:27
Had het wel goed gelezen maar met wat zitten ze vast gekit?.......... al geprobeerd met een ijzerdraadje?
Als ze er echt niet af kunnen: rasters ontvetten met carrosserie ontvetter, synthetische autolak (iets meer verdunnen als normaal) en met rolletje (anza) afwerken.

Misschien makkelijk om te vermelden om welke luidsprekers het nu eigenlijk gaat. Misschien zijn er wel lieden die  hier misschien zelfs wel ervaring mee hebben. De meeste speakers hebben een gril die onder spanning in een sparing wordt aangebracht met een kit/lijm die hem daarna op zijn plek houd en rammelen (o.i.d.) voorkomt. Sommige fabrikanten gebruiken een klik/klem systeem (zoals bijv. BNS dit jarenlang heeft gebruikt) om de roosters op hun plek te houden. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar (bijna) alle roosters zijn te verwijderen, zeker als de units vanaf de voorkant zijn vastgezet (of gooien we de luidsprekers gemakshalve maar weg omdat de units kaduuk zijn en niet te vervangen? ).
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

CBdicX

#18
Het gaat om de Magnat Neos Towers.

Deze roosters zitten (net als bij de Magnat Needles) gekit en zijn geheel afgesloten.
De plekken waar de roosters gekit zitten zijn na het aanbrengen niet meer bereikbaar.
Enige manier om de rooster eraf te krijgen is met kracht de roosters naar voren te trekken waarbij de roosters geheel vervormen.
En geloof mij, dit heb ik al eens geprobeerd en zo een set verknalt........
Ik vermoed dat binnen de garantie termijn er gewoon nieuwe Towers (Center of Sat) werden uitgedeeld, mocht het onder de garantie vallen, of dat er een "mannetje" bij Magnat zat die de roosters na verwijderen weer nieuwe roosters aanbracht.

Ik heb vele speakers van alle merken in huis beluisterd maar blijf de Magnat Neos (uit 2006) een van de best klinkende zuil luidsprekers vinden die in de markt gezet zijn.
Ze zullen wel lekker "getuned" zijn op die Disco oren van mij en lekker in het vervormde gebied passen die ik opgelopen heb in de Discotheken van eind jaren 70........  :-D

•2-Wege Doppelbass Lautsprecher
•Stabiles Aluminiumstranggussgehäuse
•Zwei Lautsprecher mit je 120 Watt Nennbelastbarkeit und je 180 Watt Max. Belastbarkeit
•Magnetisch abgeschirmt
•Eingangsimpedanz: 4-8 Ohm
•Frequenzbandbreite: zwischen 35 - 40.000 Hz
•Bestückt mit 2x 110 mm TT, 2x 110 mm MT und 1x 20 mm HT

Maße (BxHxT): 125 x 1180 x 175 mm
Untere Grenzfrequenz:35  Hz
Obere Grenzfrequenz:40 .000 Hz
Impedanz: 4 - 8 Ohm
Empfindlichkeit: 89 dB
Magnetisch abgeschirmt: ja

Maar de bedoeling van roosters afhalen, en opnieuw die roosters aanbrengen, zat niet in het ontwerp van deze speakers........

xander32

... maarre, waarom zo moeilijk doen, waarom haal je de roosters er niet eerst af en dan spuiten?
















































































































:angel:

lo

Netjes met een rollertje lijkt mij de beste oplossing. Als je een aantal proefstukjes doet met verschillende rollertjes, verschillend materiaal dus, dan kun je bekijken wel uiterlijk tav structuur of gladheid het rollertje achter laat, je het mooist vind.

Succes.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

#21
Citaat van: xander32 op april 10, 2014, 19:03:07
... maarre, waarom zo moeilijk doen, waarom haal je de roosters er niet eerst af en dan spuiten?

Ben ik nou debiel of hoe zit het..............

CBdicX

Citaat van: lo op april 10, 2014, 19:03:37
Netjes met een rollertje lijkt mij de beste oplossing. Als je een aantal proefstukjes doet met verschillende rollertjes, verschillend materiaal dus, dan kun je bekijken wel uiterlijk tav structuur of gladheid het rollertje achter laat, je het mooist vind.

Succes.

Heb al twee proefstukjes gedaan met een Mohair roller en PU, PU werkt het beste........

xander32

... vergeef mij, heb weekend ...

Ik lees dat de roosters er niet af kunnen. Maar waarom wil je überhaupt die roosters spuiten?

CBdicX

Citaat van: xander32 op april 10, 2014, 19:24:29
... vergeef mij, heb weekend ...

Ik lees dat de roosters er niet af kunnen. Maar waarom wil je überhaupt die roosters spuiten?

Ik heb nog geen weekend maar ga dit "waarom" discussie traject niet op.....

xander32

Citaat van: CBdicX op april 10, 2014, 19:29:37
Ik heb nog geen weekend maar ga dit "waarom" discussie traject niet op.....
... ik wil echt geen discussie opstarten! Ben oprecht benieuwd naar de reden :roll:.

CBdicX

Citaat van: xander32 op april 10, 2014, 19:32:02
... ik wil echt geen discussie opstarten! Ben oprecht benieuwd naar de reden :roll:.

Nou, vooruit dan maar, omdat je met zwarte roosters de speakers ziet zitten, met zilver niet.

xander32

#27
Citaat van: CBdicX op april 10, 2014, 19:37:24
Nou, vooruit dan maar, omdat je met zwarte roosters de speakers ziet zitten, met zilver niet.
Ok, uit cosmetisch oogpunt dus.

Is er op Marktplaats of zo niet ergens een cheap aftands setje te vinden waarvan je de roosters kan gebruiken? Of ga je ze er gegarandeerd niet heel vanaf krijgen?

Ik kan mij voorstellen als je een goed paartje bezit je daar geen risico mee wil lopen, maar bij een paartje welke anders toch in de kliko zou belanden ...

CBdicX

Citaat van: xander32 op april 10, 2014, 19:41:50
Ok, uit cosmetisch oogpunt dus.

Is er op Marktplaats of zo niet ergens een cheap aftands setje te vinden waarvan je de roosters kan gebruiken? Of ga je ze er gegarandeerd niet heel vanaf krijgen?

Ik kan mij voorstellen als je een goed paartje bezit je daar geen risico mee wil lopen, maar bij een paartje welke anders toch in de kliko zou belanden ...

Als jij een setje kan vinden waar ik de roosters van kan gebruiken, of een set Magnat Neos Towers, krijg jij 50% van de aankoop prijs cash in handen ..........
Magnat Neos is een van de zeldzaamste speakers die Magnat geleverd heeft, waren duur en zijn zeer weinig verkocht.
Vandaar de Needle serie, mindere specs en een slag kleiner en goedkoper, die is wel een suc6 !

xander32

Citaat van: CBdicX op april 10, 2014, 19:52:07
Als jij een setje kan vinden waar ik de roosters van kan gebruiken, of een set Magnat Neos Towers, krijg jij 50% van de aankoop prijs cash in handen ..........
Magnat Neos is een van de zeldzaamste speakers die Magnat geleverd heeft, waren duur en zijn zeer weinig verkocht.
Vandaar de Needle serie, mindere specs en een slag kleiner en goedkoper, die is wel een suc6 !
Helder, dat gaat hem dus niet worden  :no:.