Het gaat om de Magnat Neos Towers.
Deze roosters zitten (net als bij de Magnat Needles) gekit en zijn geheel afgesloten.
De plekken waar de roosters gekit zitten zijn na het aanbrengen niet meer bereikbaar.
Enige manier om de rooster eraf te krijgen is met kracht de roosters naar voren te trekken waarbij de roosters geheel vervormen.
En geloof mij, dit heb ik al eens geprobeerd en zo een set verknalt........
Ik vermoed dat binnen de garantie termijn er gewoon nieuwe Towers (Center of Sat) werden uitgedeeld, mocht het onder de garantie vallen, of dat er een "mannetje" bij Magnat zat die de roosters na verwijderen weer nieuwe roosters aanbracht.
Ik heb vele speakers van alle merken in huis beluisterd maar blijf de Magnat Neos (uit 2006) een van de best klinkende
zuil luidsprekers vinden die in de markt gezet zijn.
Ze zullen wel lekker "getuned" zijn op die Disco oren van mij en lekker in het vervormde gebied passen die ik opgelopen heb in de Discotheken van eind jaren 70........
•2-Wege Doppelbass Lautsprecher
•Stabiles Aluminiumstranggussgehäuse
•Zwei Lautsprecher mit je 120 Watt Nennbelastbarkeit und je 180 Watt Max. Belastbarkeit
•Magnetisch abgeschirmt
•Eingangsimpedanz: 4-8 Ohm
•Frequenzbandbreite: zwischen 35 - 40.000 Hz
•Bestückt mit 2x 110 mm TT, 2x 110 mm MT und 1x 20 mm HT
Maße (BxHxT): 125 x 1180 x 175 mm
Untere Grenzfrequenz:35 Hz
Obere Grenzfrequenz:40 .000 Hz
Impedanz: 4 - 8 Ohm
Empfindlichkeit: 89 dB
Magnetisch abgeschirmt: ja
Maar de bedoeling van roosters afhalen, en opnieuw die roosters aanbrengen, zat niet in het ontwerp van deze speakers........