speaker rooster spuiten

Gestart door CBdicX, april 07, 2014, 18:34:30

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Hallo, ik zou graag een metalen speaker rooster willen spuiten wat nu zilver is naar zwart.
Punt is dat ik die roosters er niet af kan krijgen, deze zitten vast gekit vanuit de fabriek.
De roosters bestaan uit kleine gaatjes (zie foto) en er zal dus wat spuitverf doordringen naar de achter liggende woofers en tweeter.

Het rooster op de foto is van de zwarte uitvoering en is de tweeter een beetje zichtbaar maar dit is niet de softdome tweeter, dit is een cellolliestokose tweeter, ik heb geen foto van een zwart rooster met de softdome tweeter.
Het rooster in de foto is wel hetzelfde van structuur.

Die woofers zal het probleem niet zijn maar misschien is het voor de tweeter wel een probleem......
De tweeter is dus een softdome en de verf zal op Acryl basis zijn dus heeft geen agressieve vluchtige stoffen.
Er zal weinig spuitverf op de tweeters komen maar geheel te vermijden kan helaas niet.

Zal dit de tweeter negatief beïnvloeden of zal dit wel meevallen en zal niet hoorbaar zijn ?

xander32

... Ik verwacht echter dat alles achter het rooster ook meegespoten gaat worden, de lak gewoon tot daar doordringt :-o. Zou er maar niet aan beginnen.

CBdicX

Ik lees net dat het spuiten van woofers veel voor komt, zeker als wat verkleurd zijn door zonlicht, of gekleurde woofers die zwart gespoten worden.
Zou het voor een tweeter anders zijn dan een woofer ?

CBdicX

PS. ik denk dat ik maar ga "rollen" ipv spuiten, gewoon met acryl verf en zo'n PU rollertje, verf niet te dik zodat de gaatjes open blijven........  :yes:

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op april 07, 2014, 23:31:51
PS. ik denk dat ik maar ga "rollen" ipv spuiten, gewoon met acryl verf en zo'n PU rollertje, verf niet te dik zodat de gaatjes open blijven........  :yes:
Dat lijkt mij ook een beter idee. En een tweeter met verfspatten klinkt volgens mij beduidend minder goed als één zonder.
I.i.g. veel succes met rollen en veel genoegen met het resultaat. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Het was wel even flink zoeken waarvan de tweeter is gemaakt want cellolliestokose ken ik niet en google ook niet , cellulose vezel kom ik op .
Textiel denk ik dan aan .

Lijkt me beter om te kijken og je het rooster toch op een of anderen manier eraf krijgt .

Marvin

Het is er op gegaan, dus moet het er weer af kunnen ook.

CBdicX

Citaat van: bas focal marantz op april 07, 2014, 23:56:03
Het was wel even flink zoeken waarvan de tweeter is gemaakt want cellolliestokose ken ik niet en google ook niet , cellolliestokose vezel kom ik op .
Textiel denk ik dan aan .

Lijkt me beter om te kijken og je het rooster toch op een of anderen manier eraf krijgt .

cellolliestokose ken ik ook niet want het is C E L L U L O S E, op de een of andere manier corrigeerde de tekstverwerker c e l l u l o s e, waarom is mij een raadsel, maar met spaties lukt het wel .......

CBdicX

Citaat van: marvin op april 07, 2014, 23:57:29
Het is er op gegaan, dus moet het er weer af kunnen ook.
Zoiets als een gevangenis, ik ben erin gestopt dus eruit moet ook kunnen......  :wink:
Natuurlijk kunnen ze eraf, alleen niet onbeschadigd.

CBdicX

Ik ga vandaar een andere speaker eens met de roller bewerken en kijken hoe dat gaat.
Ik zal het resultaat hier posten, wie weet komt het iemand anders ook eens van pas.

Cornelis1921

Vanwaar al die moeite? Waarom laat je het niet zoals het is?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op april 07, 2014, 23:16:57
Ik lees net dat het spuiten van woofers veel voor komt, zeker als wat verkleurd zijn door zonlicht, of gekleurde woofers die zwart gespoten worden.
Zou het voor een tweeter anders zijn dan een woofer ?
http://www.visaton.com/de/chassis_zubehoer/zubehoer/lts50.html
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

audiof. zonder budget

Citaat van: CBdicX op april 07, 2014, 18:34:30
Hallo, ik zou graag een metalen speaker rooster willen spuiten wat nu zilver is naar zwart.
Punt is dat ik die roosters er niet af kan krijgen, deze zitten vast gekit vanuit de fabriek.
De roosters bestaan uit kleine gaatjes (zie foto) en er zal dus wat spuitverf doordringen naar de achter liggende woofers en tweeter.

Het rooster op de foto is van de zwarte uitvoering en is de tweeter een beetje zichtbaar maar dit is niet de softdome tweeter, dit is een cellolliestokose tweeter, ik heb geen foto van een zwart rooster met de softdome tweeter.
Het rooster in de foto is wel hetzelfde van structuur.

Die woofers zal het probleem niet zijn maar misschien is het voor de tweeter wel een probleem......
De tweeter is dus een softdome en de verf zal op Acryl basis zijn dus heeft geen agressieve vluchtige stoffen.
Er zal weinig spuitverf op de tweeters komen maar geheel te vermijden kan helaas niet.

Zal dit de tweeter negatief beïnvloeden of zal dit wel meevallen en zal niet hoorbaar zijn ?

Je zult zeker NIET alles meespuiten achter het rooster, sterker nog, je zal het patroon van de gaatjes terugzien op je speakers. Verwijderen van het rooster is m.i. de enige optie.

Ik heb menig PA-luidsprekers gespoten om ze weer "fris"er uit te laten zien. Basspeakers gespoten om inderdaad verkleuringen tegen te gaan wordt heel veel toegepast in die sector. De verwachting voor de tweeter lijkt me dat het daar niet goed gaat. De dome zal een andere massa en stijfheid krijgen en dat kan mogelijk het gedrag beïnvloeden. Ik zag mogelijk omdat ik dit zelf nog nooit gedaan heb.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

KayaRahnee

Rooster eraf en laten poederlakken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df