Muziek streamen vanaf laptop

Gestart door Jollyjoker, maart 27, 2014, 14:04:18

Vorige topic - Volgende topic

Jollyjoker

Hoi ik zit met een klein dingetje wat betreft het streamen van muziek vanaf mijn laptop naar de SR7007.
Als ik wil streamen lukt dit alleen als ik de muziek op een USB stick zet?
Als ik b.v.b. vanaf het netwerk wil streamen gaat dit niet lukken. Alles schijven zijn op delen gezet. Dit heb ik gecontroleerd door vanaf de laptop de schijven te benaderen. Afspelen vanaf het netwerk lukt wel rechtstreeks op de mediaspeler in de laptop? iemand een idee?

Hans

polleke_cgc

Yep. Je hebt een mediastreamer nodig die het juiste protocol gebruikt. Er zijn er heel weinig die netwerkmappen herkennen dus dat zal inderdaad niet lukken.
Onder windows wordt meestal DLNA gebruikt, voor Apple Airplay.
Je kan gewoon mediaplayer gebruiken als streamsoftware, maar persoonlijk vind ik Mediamonkey stukken beter.
Een andere optie is uiteraard een NAS gebruiken : dan hoeft je laptop niet altijd ingeschakeld te zijn, als je muziek wil beluisteren.

Bepaalde toestellen van Marantz kan je ook via USB aansluiten, en dan bijvoorbeeld met Foobar je muziek doorsturen. Dan wordt de DAC van je toestel eigenlijk als klankkaart van je PC gebruikt, maar uiteraard moet dat toestel dat wel ondersteunen. Ik weet niet of een SR7007 die mogelijkheid ook heeft : ik vrees er een beetje voor.
Maar die DLNA of Airplay moet zeker werken.

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Jollyjoker

Polleke_cgc bedankt voor de info ik denk dat ik hier wel iets mee kan.
Ik ga in ieder geval even met mediamonkey aan de slag misschien brengt dit wel de oplossing.
USB werkt ook maar dan ben je wat beperkt in je hoeveelheid audio waaruit je kunt putten  :-D

Bedankt voor de info.

Jollyjoker

Audiotic

JRiver is een goede optie dan. Moet je een link hebben die dat beschrijft?

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Deze jongens hebben een prima beschrijving. En werkt ook voor andere DAC's: http://www.usbdacs.com/Windows/Windows.html

Jollyjoker

Citaat van: Audiotic op maart 28, 2014, 11:01:03
Deze jongens hebben een prima beschrijving. En werkt ook voor andere DAC's: http://www.usbdacs.com/Windows/Windows.html

Bedankt ga eens kijken of ik er iets mee kan.  hello

Audiotic