streamen vanaf harde schijf

Gestart door greg, maart 23, 2014, 11:13:09

Vorige topic - Volgende topic

greg

Nu ik een SB heb staan en een nieuwe Synology DS214  HB (Marvell Armada XP, Dual Core 1.066 GHz) en vorige maand afscheid heb moeten nemen na 6 jaar trouwe dienst van mijn DS107+  :cry:, wil ik nu toch meer muziek gaan streamen (DS107+ deed geen dienst als muziekserver, veel te traag).

Nu heb ik een berg cd`s die ik wil rippen naar de harde schijf. Wordt dit normaliter in Windows Mediaplayer geript en dus als WMA bestand opgeslagen. Of gebruikt men tegenwoordig daar andere software voor?
Nu heb ik begrepen dat .FLAC helemaal geweldig is zonder verlies van enig detail en toch nog een comprsessie van circa 50%.

Dus gewoon ff de vraag hoe doen jullie je muziek streamen vanaf een harde schijf?
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

minguel

Ik stream nog niet, maar heb mijn volledige CD collectie met DB Poweramp nu al geript. Het is een betaalde versie, maar werkt voor mij prettig. Alles in FLAC.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

jazz1970

goede middag

ik ben hier helemaal nieuw en zit met een probleem (leek)
ik wil gaan streamen en wil daar dan ook een nas bij nemen maar bij ons is het internet draadloos die streamer draadloos dat snap ik nog wel hello maar hoe sluit ik een nas aan op mn streamer ik wil m puur alleen voor opslag gebruiken dus hij hoeft dan toch niet via het net te lopen of wel?? 

thans

AndreC

Citaat van: jazz1970 op maart 23, 2014, 16:19:48
goede middag

ik ben hier helemaal nieuw en zit met een probleem (leek)
ik wil gaan streamen en wil daar dan ook een nas bij nemen maar bij ons is het internet draadloos die streamer draadloos dat snap ik nog wel hello maar hoe sluit ik een nas aan op mn streamer ik wil m puur alleen voor opslag gebruiken dus hij hoeft dan toch niet via het net te lopen of wel?? 

thans

Hallo en welkom allereerst.

Vertel eerst even wat je al allemaal hebt.
Wat wil je eventueel nog kopen.

Iets meer details graag, moeilijk om zo even advies te geven.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Audiotic

iTunes doet het ook prima als ripper. Maar inderdaad, zeg even wat je allemaal hebt staan nu, dan adviseren we wel.
(Heb al 12 jaar stream ervaring, begonnen in 2002 met de SliMP3 van... Slim Devices, maker van de Squeezebox).
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

blusserke

Hallo bij mij thuis staat ook een NAS synology die in het thuisnetwerk staat en is aangesloten op een AV 7701.
Mijn router staat in de garage dus werk ik met powerline adapters van 500Mbps die doorzend naar een andere in de woonkamer.Deze in de woonkamer is verbonden met een krachtige splitter waarvan ik naar de synology ga en dan naar de 7701. Dit alles is verbonden met CAT 6 UTP kakels van INAKUSTIK .Waarom de synology niet in de garage direct aan de router vraag je nu misschien af, wel de muziek die erop staat voornamelijk 192/ 24 bit HD flac dus speelt niet snel genoeg af (buffer is te traag door afstand).De gewone 16Bit muziek wel.
Verder staan al mijn Cd's erop geript in Flac ,geript met gratis Jet Audio  deze zet ik dan op de NAS met het programma op de computer van de NAS zelf heel simpel.
Ik ga naar Net / usb op de AV 7701 en daar media player , NAS word herkend en spelen maar.

greg

Bedankt! voor alle tips tot nu toe.

Waar ik vooral benieuwd naar ben welk software programma jullie gebruiken voor het rippen van de cd`s
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Faxe

Ik gebruik DB Poweramp. Lekker simpel en levert goede resultaten.

bramdg

Citaat van: Faxe op maart 23, 2014, 22:10:54
Ik gebruik DB Poweramp. Lekker simpel en levert goede resultaten.

:yes: of EAC Exact Audio Copy en dan alles mooi taggen met Tagscanner ....
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Audiotic

iTunes is makkelijker. Just sayin'
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

greg

Citaat van: bramdg op maart 23, 2014, 22:30:27
:yes: of EAC Exact Audio Copy en dan alles mooi taggen met Tagscanner ....

Hoi Bram kun je me dat even toelichten TAGSCANNER

polleke_cgc

Persoonlijk gebruik ik ook EAC om te rippen, daarmee kan je ook het taggen automatisch doen. Helaas ben ik er niet in geslaagd om rechtstreeks naar FLAC te rippen via EAC. Dus heb ik EAC WAV-files laten maken (dus ongecomprimeerd), en dan via Foobar het zaakje getagd en omgezet naar Flac.
Bij het rippen uiteraard geen tussenstap gebruiken die gebruikmaakt van compressie die wel zaken laat verloren gaan (zoals MP3 of AAC).
Een apart programma om dat taggen te doen gebruik ik dus niet, maar ik vind MP3tag persoonlijk ook niet slecht.

Soms merk je hier toch vreemde reacties : iemand die eerst powerlines gebruikt om zijn netwerk uit te breiden, maar het dan nodig vindt om toch maar duurdere UTP cat6 kabels te gebruiken voor die paar laatste meter...
Veel nut heeft dat echt niet meer na die powerlines ;). Dan gebruik je evengoed goedkope cat 5e kabel : verschil zal er niet meer zijn...

bramdg

Citaat van: greg op maart 27, 2014, 13:44:33
Hoi Bram kun je me dat even toelichten TAGSCANNER

lees hier even:
http://tweakers.net/meuktracker/31521/tagscanner-51641.html
http://www.xdlab.ru/en/index.htm

Er zijn zeker nog een massa programma's om de Tags te bewerken te vinden op het net
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream