Citaat van: HAL9000 op maart 16, 2014, 00:16:17
Direct modus by-passed de Tone regeling. Er zal ergens een DC staan waardoor er een kleine oscillatie ontstaat en zodoende de protect circuit in werking treed.
Ik heb hier en daar gelezen dat er ic's zijn van sanyo dacht ik die wel eens defect zijn. Dat Heeft met inkomend signaal te maken.
als je schakelt zonder iets aangesloten te hebben gebeurd het dan ook? zo ja, dan is het de PM
zo nee dan is het wellicht de SA.
Je zou ook iets anders op cd ingang kunnen zetten. Wellicht is het alleen wanneer er iets aangesloten zit op de ingang en zodoende de chip of dergelijk component niet goed functioneert. Er word soms gewerkt met 0 lijnen. Als deze niet goed zijn of verstoort worden dan komt er een onbalans
Met
P.Direct bedoel ik niet Pure Direct, die heeft de PM-15S2 niet, maar de Power Amp Direct Mode, waarmee je de versterker alleen als eindversterker inzet en je de (in mijn geval) SR7005 als voorversterker inzet. Ik heb het inderdaad geprobeerd zonder CD-speler aangesloten, zonder de
P.Direct In aangesloten en zelfs zonder speakers aangesloten. Hij schiet in protect als ik de
P.Direct In knop inschakel.
Heb je ervaring met de nieuwere Marantz modellen HAL9000? Oftewel: zou je dit kunnen repareren of raad je Elst aan?