SR5008 firmware upgrade

Gestart door HansW, maart 05, 2014, 13:55:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HansW

Ik kreeg vanochtend de notificatie dat er een nieuwe firmware voor de SR5008 beschikbaar is. Die schijnt de SR5008 stabieler te maken. Ik ondervind namelijk al enige tijd dat eens in de 3 a 4 dagen de receiver vastloopt na aanzetten; alleen van de stroom afhalen helpt in zo'n geval.

Geprobeerd de firmware te installeren. Na het starten van de upgrade kom je in een 'eeuwig' durende authentificatie proces. Na herstarten kom je automatisch in een oneindige 'Update Retry' cyclus. Alleen een processor reset brengt de receiver in een normale situatie terug. De receiver is middels een UTP kabel en statisch IP-adres in het netwerk opgenomen en alle netwerk functies werken naar behoren, dus aan de netwerk verbinding kan het niet liggen.
Ook al geprobeerd met uitgeschakelde firewall, maar met hetzelfde resultaat.

Via de site van Marantz kan je de firmware ook downloaden en dan via de USB installeren, alleen staat op de site de oude versie van juli 2013.

Hoe kan je de firmware wel upgraden? Iemand een idee?
Met groet

RHK

Een week geleden mijn 6008 gedaan met de nieuwe firmware. Had daarvoor hetzelfde probleem, hij meldt dat er een update is, doch meldde bij accoord dat de server niet gevonden kon worden. Een week later deed ie het wel, downloaden duurde een half uur, en installeren 15 min. Uiteindelijk gelukt. Dus, misschien even wachten en een paar dagen later nog eens proberen als ie zelf weer meldt dat er een update is?  violent1
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

sattie

Probeer het eens als hij op DHCP staat ipv static.