Waarom accepteerd de audioman de WAF? Is hij niet beter af zonder? :-)

Gestart door Cornelis1921, februari 23, 2014, 13:27:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Ik draai alweer een aardig poosje mee op dit audioforum en wat mij met regelmaat opvalt is dat velen van ons èn een vrouwonvriendelijke hobby, audio/hifi èn een vrouw hebben: "Hare Maje", "het ministerie van huisinrichting en decoratie" of gewoon "WAF". Vanwaar deze spagaat? Of balanceren mannen graag tussen deze twee uitersten? Dat geldt natuurlijk ook voor vrouwen met mannen met een audiohobby. Vanwaar deze toch wat op zijn minst ongemakkelijk aandoende en lichtelijk bevreemdende situatie. Waarom doen mannen en vrouwen dit? Wie het antwoord op deze vraag weet mag het zeggen.


P.S. Misschien hoort dit topic eerder thuis in het café, weest u dan zo vrij het daar naar toe te verplaatsen. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

In mijn situatie is het beter dat ik zo nu en dan een beetje afgeremd word :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

renes59

Ik herken het niet, nooit last gehad van de WAF. We hebben ons ook nog nooit laten leiden door wat "in" is of wat men er op de TV van vindt. Daar wordt volgens mij de WAF bepaald.
Luidsprekers stonden zo opgesteld dat ze het best tot hun recht kwamen. Geen tafeltje in de woonkamer. Luidsprekers uit gekozen op klank en niet hoe ze het beste in de kamer passen.
Heb nu een eigen muziekzolder, geen last meer van pratende vrouwen of "het staat wel hard"
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Het viel mij gisteren op dat mijn vriendin ruigere muziek draait en nog harder ook dan ik gemiddeld. :-)

Niks te klagen pompom

Rob46

Dat wij een vrouwonvriendelijke hobby hebben is mijn inziens een aanname. Dat meer mannen zich met geluidsapparatuur bezig houden is volgens mij een feit. Dat gezegd hebbende is het hier in huize Rob46 zo dat vrouwlief regelmatig met mij meeluistert. Het fijne hiervan is dat mijn vrouw niet technisch luistert. Zij vindt het al snel goed klinken. Objectiever luisteren dan dit kan volgens mij niet. Soms ben ik hier wel eens jaloers op, ik bedoel, wat een rust heb je dan. En volgens haar geniet zij ook intens van de muziek, om maar niet te spreken over de pecunia die je met deze insteek zou kunnen besparen. (Even aanvullen want er is een stuk tekst niet meegekomen). En tot slot: ik experimenteer nog wel eens met luidsprekers en audiocomponenten. Hoewel het de laatste tijd hieromtrent rustig is, ga ik wel voor kwaliteit en niet voor het uiterlijk. Van vrouwlief ontvang ik wel regelmatig een interne klacht. Zij vindt de 'uitstalling' geen pan en ziet het liever anders, het liefst achter gesloten deurtjes of zo  :angel:

Peter Kudelstaart

Ik heb me op dit forum meerdere malen uitgelaten over de waf. Het is lastig dat je rekening moet houden met de wensen van je wederhelft, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening houdt met elkaar. Het is geven en nemen. Ik trap ook op de rem als de woonkamer te vol komt te staan met tuttemerullen.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

audiof. zonder budget

Als je met iemand (duurzaam) samenwoont hou je rekening met elkaar. Dat gaat 2 richtingen op. Mijn WAF thuis is nogal laagdrempelig en vindt bijzonder veel goed. Als voorbeeld heb ik een aantal jaren de visaton Atlas, deze waren iets van 1.70m hoog bij 40x40 cm, niet echt klein dus. Ik heb ook een PA-set van Stage Accompany 2x4530s glijbanen  en 2x4534s als top erboven (met de grote billen hoorn)in de woonkamer gehad voor iets meer dan een jaar. Heerlijk klinkend overigens. Toen de kinderen kwamen is het naar de achtergrond gegaan en is er van b&w een rock solid set gekomen (in de tijd dat iedereen aan de bose melkpakken ging). Daarna de rogers monitor transmissielijn mkiv, gevolgd door een aantal speakers varierend van mini monitor tot veel te groot van afmeting.

En daarbij kun je natuurlijk altijd nog zeggen dat het van tijdelijke aard is :wink: :wink:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

#7
@Audiofiel: ...van tijdelijke aard hè... :schater: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *