De set van Nielslu

Gestart door Nielslu, februari 23, 2014, 12:14:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Welkom. Mooie SET  notworthy
Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Gerkro

#16
Welkom hier!
Mooie set!! En hoe staat het met de DV6500 kunnen ze hem nog oplappen?

Heel veel luisterplezier en heel veel plezier hier op het forum!

jowa


Nielslu

Nee, ik weet helaas nog niks meer over de DV6500, ik hoop dat deze weer klaar kan, anders wil ik waarschijnlijk wel een Marantz dvd-speler of blu-ray speler weer hebben. Helaas is het uiterlijk van de nieuwe lijn van Marantz behoorlijk anders dan mijn SR7001.
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Gerkro

Balen! Ik help je hopen dat het weer opgelost kan worden!!!

Maar anders zou je altijd nog naar een leuke tweedehands kunnen kijken. Het oog wil ook wat he ;-)

Nielslu

Citaat van: Gerkro op februari 24, 2014, 07:50:07
Balen! Ik help je hopen dat het weer opgelost kan worden!!!

Maar anders zou je altijd nog naar een leuke tweedehands kunnen kijken. Het oog wil ook wat he ;-)

Ja klopt, het moet er wel goed bijpassen, het oog wil inderdaad ook wat. Ik hou marktplaats al tijdje in de gaten maar ga niet eerder wat kopen dan ik zeker weet dat de dv6500 niet weer klaar kan.
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Gerkro

Begrijpelijk! Helemaal als de DV6500 goed bevalt

Nielslu

Citaat van: Gerkro op februari 24, 2014, 08:03:22
Begrijpelijk! Helemaal als de DV6500 goed bevalt

De DV6500 bevalt opzicht prima, al moet ik wel zeggen dat deze de laatste tijd maar weinig werd gebruikt. Ik speel bijna al m'n muziek via I-Tunes en een airport express , die ik optisch digitaal heb aangesloten op m'n SR7001.

Bijna al mijn muziek is 320 kbps of hoger, en dan hoor ik maar nauwelijks verschil met cd's. Maar het smoelt mooi als er zo'n dvd-speler bij staat, en ik vind een SACD afspelen of een keer snel een cd'tje afspelen als iemand deze meeneemt toch wel handig (op dit moment heb ik een oude Philips CD723 staan om cd's af te kunnen spelen).

Als ik nu een andere speler koop, wil ik wel graag één die SACD/DVD-audio afspeelt, een HDMI output heeft én het liefst ook dvd's upscaled.
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Zoldar

DV-9500 is een mooie speler die dat allemaal doet
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Gerkro


Citaat van: Zoldar op februari 24, 2014, 18:48:45
DV-9500 is een mooie speler die dat allemaal doet

Een hele mooie speler!!!! Totally agree
Maar waarschijnlijk tweedehands ook nog een mooi prijskaartje?

Nielslu

De DV9500 kost inderdaad tweedehands nog behoorlijk veel, er staat op dit moment één op marktplaats voor € 450. Voor een speler die ik af en toe een keer gebruik ga ik niet meer zoveel geld uitgeven. De upgrade van de speakers heeft ook al het nodige gekost  :wink:
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Zoldar

Goed zoeken. Ik heb er zelf niet meer dan 300 voor betaald op mp. Andere optie os een onkyo dvd speler. Ik heb er nu een voor 50 euro van mp gehaald. Draaid alles alleen geen HDMI. Pioneer dv689 ook een kanshebber
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Nielslu

Hmm, 'voor het oog' wil ik dan toch wel graag een Marantz, anders zou ik er een Denon DVD3910 neer willen zetten.

Zijn er ook multichannel SACD spelers van Marantz (dus geen dvd speler)?
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Zoldar

Ja, dan moet ik diep graven. Sa14?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Gerkro


Citaat van: Zoldar op februari 24, 2014, 20:07:32
Ja, dan moet ik diep graven. Sa14?

Jajajajajajaja!!! Die is vet mooi!
Persoonlijk zou ik die nog eerder nemen dan de DV9500, maar das persoonlijk!