Marantz 1604/N1B met B&W 683

Gestart door tasoes, februari 17, 2014, 19:18:27

Vorige topic - Volgende topic

tasoes

Hoi,
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe muziekset.
Nu heb ik in gedachten om de Marantz 1604 receiver te kopen en eigenlijk wil ik dit met B&W 683 boxen.
In eerste instantie wilde ik alleen de Marantz verterker (stereo). Ik haal misschien woorden door elkaar maar, ben nog een beginner ;). De reden dat ik nu voor de Marantz receiver wil gaan is omdat ik die eventueel nog kan uitbreiden mocht ik dit later willen.
De verkoper zei dat mijn geluid niet verloren gaat als ik de receiver neem.

Ik heb de Marantz geluisterd met Kef, JBL en B&W. Ik heb alle soorten muziek gedraaid en alles moet dan ook mooi klinken. B&W was veruit de beste alleen de prijs is nogal hoog.
Wat ik zoek is goede boxen waar ik de muziek echt hoor. Dus de hoge, midden en de lage tonen. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk al in een hogere prijsklasse kom.
De boxen mogen van mij staand en wel 1 meter of zo iets zijn. Ik zie het als een meubelstuk.
Maarr.... Als ik dit wil kost het mij erg veel (€1900. Nu vraag ik mij af of ik ook goede boxen kan krijgen die iets goedkoper zijn maar wel een soortgelijk geluid produceren.
Is dit mogelijk?

Ik durf op MP niet zomaar boxen te kopen. Ook omdat ik er niet veel verstand van heb en bang ben dat het niet goed klinkt.

Misschien moet ik eerst de Marantz receiver kopen en dan gaan kijken naar de boxen...

Graag jullie advies!

Groetjes Natasja

polleke_cgc

Je weet dat B&W net zijn 600 serie vernieuwd heeft ? Dus als je de "oude" koopt, moet je daar normaal een behoorlijke korting op kunnen krijgen. De nieuwe (683 S2) hebben een richtprijs van 1500€/paar (en zijn iets duurder dan de vorige : denk dat het een 100€ scheelt). 't Is maar dat je het weet, en niet ontgoochelt met iets "ouds thuiskomt...

Maar er zijn uiteraard nog merken, buiten wat je al gehoord hebt. Ben zelf een redelijke fan van B&W (hoewel ze een beetje een eigen klank hebben). Maar je kan bv. ook eens luisteren naar een Boston Acoustics (zit in dezelfde groep van Marantz/Denon), Monitor audio of een Wharfedale'ke.

RP

MIsschien is de monitor Audio BX6 een mooi klinkende combi bij de resceiver en lijkt me vrij behoorlijk in je budget passen of eentje uit de rx serie.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

AkTeVox

De B&W 683 is een prima speaker die ik zelf ook heb. Deze speakers lusten wel wat vermogen dus hou bij de keuze van je versterker hier rekening mee. Veel hangt uiteraard af van het soort muziek die je beluisterd. Mijn Marantz PM17 haalt het maar net met zijn 2x60w RMS aan 8 Ohm. Op de AV7701 & MM7055 knallen ze heerlijk.  :wink: