Advies voor een nieuwe audio set tbv 3 zones (3 ruimtes)

Gestart door Ray, februari 16, 2014, 22:38:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ray

Vraag aan de Marantz kenners, ik ben nieuwsgierig of ik met mijn vraag terecht kan op dit forum. Ik ben hier nieuw...dus ik hoor graag jullie reactie/advies.

Advies voor een nieuwe surround set incl. versterker voor totaal 3 ruimtes (zones)

Huidige situatie:
Woonkamer (Zone A van de Denon) (Denon DRA-585RD + 2x Magnat 3 weg bass Reflex speaker 140 250 W 4-8 Ohm  — 18 - 30.000 Hz.) (14 jaar oud)
Open haard (Zone B van de Denon) (2x B&W M1 (1 jaar oud)
Woonkeuken (Losse versterker Sony STR-GX 40 - 20 jaar oud) Plafond speakers (2x mono eetgedeelte, 1x Stereo keuken)  (2x B&W CCM664 (2x Mono) + B&W CCM664SR (1x Stereo) (1 jaar oud)


Wensen nieuwe situatie.
Nieuwe versterker die het liefst 3 ruimtes (Zones kan bedienen) in ieder geval moeten er 2 zones apart bediend kunnen worden.
Zone 1 is voor de woonkamer, hier wens ik een surround systeem met Subwoofer. Kabel voor Subwoofer ligt achter de bank.
Zone 2 is de open haard. 2 speakers = 2 draden
Zone 3 is keuken/eetkamer 3 speakers = 4 draden omdat de Stereo speaker 2 draden heeft.
Die alles met een app. op Iphone en Ipad.
Moet gekoppeld kunnen worden aan mijn Synology Nas voor de muziek van de Itunes server af te spelen.
Ethernet aansluiting aanwezig zijn.
Gekoppeld kunnen worden met mijn Samsung Smart TV.

Bedieningsgemak en goed geluid zijn de belangrijkste uitgangspunten.


Vragen
Zijn mijn speakers van 14 jaar gelden nog van acceptabel niveau? Of is het advies deze op Marktplaats te zetten en een gehele nieuw set aan te schaffen bij de TV, waarbij ik alles op elkaar kan afstemmen?
Welke versterker kan ik het beste pakken?
Waar moet ik op letten bij aanschaf van deze set?

Het is een heel verhaal. Uiteraard ben ik bij een 2tal audiozaken geweest, maar hoor ook graag een onafhankelijke mening (geen verkoper ;))